Kommer det aldrig att sluta...

Lika länge som grannarna håller på så kommer ni antagligen få höra mina klagomål.

Igår kväll hann vi inte mer än lägga PBP så satte grannen igång med borren. Det var ändå ok eftersom klockan inte var mera än kvart i sju. Hon fick då komma upp igen eftersom hon blir så rädd. Sen hörde vi hur det smällde i dörren och bilen åkte iväg från gården. Skönt tänkte vi och lade henne igen. Fem inuter senare sätter det igång igen... Det var tydligen ngn ompis som åkte iväg en stund bara. Vid kvart i åtta verkar det bli tyst på riktigt. Jätteskönt tycker vi då igen och PBP får gå och lägga sig ytterligare en gång. Den här gången får hon somna lugnt och skönt.

Gissa vem som sätter igång och borrar igen kvart över nio...? Då tröttnar jag ordentligt och går över och ringer på dörren. Jag förklarar väldigt trevligt att vi har en dotter på 1½ som vaknar när han kör igång med slagborren så här sent på kvällen. Han är lika trevlig tillbaka och säger att det var sista hålet. Straxt därefter så åker han härifrån. Det kändes så himla skönt att gå över och säga till. De tidiga borrningarna bryr jag mig inte så himla mkt om. Det är bara svårt att planera PBPs sänggående eftersom han inte gör likadant någon dag. Men att sätta igång igen kvart över nio tycker jag är att gå lite över gränsen.

Nu vet han iaf att det bor en liten tjej vägg i vägg med hans borrningsställe om han nu skulle ha glömt bort att de har mötts några gånger i trappan eller om han har missat de härliga ljuden från henne när hon inte har varit helt nöjd... Får se vad som händer ikväll.

Det som verkligen irriterar mig är att han hittills inte gör någonting i stort sett på helgen. Han kan ju omöjligt jobba sju dagar i veckan... Passa på och gör så mkt som möjligt de dagar du är ledig liktsom...

Antar att fortsättning följer i den här följetongen. Vare sig ni vill det eller ej... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0