Fredag.

Så var det då frdag igen. Fick sovmorgon i morse. PBP sov till 07.20!!! Inte illa! Vet inte riktigt vad den här dagen har att bjuda på. Vädret känns inte så roligt så jag har ingen lust med en långpromenad. Känner fortfarande av i kroppen att jag satt hela fm i går. Man tycker ju att man borde hinna återhämta sig snabbare än så, men icke...
Det kan betyda att alla längre bilfärder ställs in de kommande veckorna. Vi får se. Förstår inte riktigt varför det sliter så mkt på kroppen just att sitta stilla. Det blir väl ngn sorts felbelastning antar jag.

Fredag är ju min och PBPs städdag. Så jag antar att dammsugaren och moppen får åka fram en sväng.

Måste komma ihåg att ringa barnmorskan oxå.

Skit, vad jag bara har lust att krypa tillbaka ner i sängen och inte göra någonting. Kan det vara så att PBPs och sambons förkylning har gått och satt sig på min hjärna och luddat till den så den inte kan fungera normalt. Hmmm, jag så måste det nog vara!

PBP har börjat potträna sig själv ganska ordentligt de senaste dagarna. Hon är jätteduktig! Helst av allt vill hon springa omkring naken och skvätta en skvätt i pottan lite då och då. Tyvärr finns det viss risk för att det även kommer en liten skvätt på golvet om hon har hittat någonting annat än pottan som intresserar henne. Jag tycker alltså att hon gått kan hablöjan på sig och bara ta av den då när hon behöver kissa. Där har vi VÄLDIGT olika åsikter kan jag berätta. Nu håller vi på att utarbeta någon sorts kompromiss. Vi tar en stund då och då när jag kan vara helt fokuserad på att se när hon behöver kissa och påminna henne lite då och då. Resten av tiden får hon vara fullt påklädd.

Det känns inte helt rätt. Jag vill ju gärna passa på att låta henne springa på pottan som hon vill nu när hon verkligen är motiverad. Men om jag ska hinna någonting annat än att torka kiss från golvet och hela tiden tjata om pottan så kan hon inte få vara nakenfis precis hela tiden.

Hur skulle ni göra?
Ska jag vika ett par veckor åt bara henne. Det betyder att vi mest bara är hemma under den tiden. Kanske kan hon lära sig det här med pottan snabbare då.
Eller ska jag fortsätta med kompromissen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0