Fredag igen.

Ännu en vecka har gått.

Känner mig lite konstig för tillfället. Det är ju fredag, så jag är trött som vanligt på fredagar. Samtidigt känner jag mig sjukt rastlös... Rolig kombo, eller hur?!? NOT! Jag hade inte ro att sitta och titta på TV:n så jag satte mig här i hopp om att det skulle kännas som jag gjorde mera när jag satt framför datorn. Kan tala om att skillnaden var inte speciellt stor.

PBP som har gått och varit förkyld med lite snor i näsan och så, har nu även fått hosta och börjat bli lite hängig. Detta medför att födelsedagsfirandet med vännerna som skulle ha varit i morgon fick ställas in. Det skulle nog bli lite för mycket för henne. Har på känn att hon snart kommer att bli bättre bara hon får ta det lite lugnt.

Eventuellt så kommer även födelsedagsfirandet med familjen på söndag att bli inställt. Jag som redan hade bantat mer det kalaset reält. Jag har verkligen ingne ork till att ordna med någonting nu för tiden. Den här graviditeten tar musten ur mig på ett helt annat sätt än vad den förra gjorde. Vi skulle bara vara den absolut närmaste familjen. Nu blir det kanske bara den absolut, absolut närmaste familjen. Dvs jag, sambon och PBP alltså. Men det kan ju vara mysigt det med! Så länge som lilltjejen blir frisk så är ju allt bra.

Idag har vi tagit en lång promenad. Öppna förskolan är ju stängd på fredagar så när jag såg hur härligt solen sken idag så klädde vi på oss och gick ut. Snacka om att man fick vårkänslor! Takdropp och plättar på gatan där man såg asfalten. 16 grader varmt i solen. Härligt! PBP var dok lite sänkt. Hon satt bara och hängde i vagnen. Ville bara gå en kort bit innan hon ville sätta sig i vagnen igen. Hon som brukar skrika om hon måste sitta. Hon vill ju mest springa omkring och gå med oss hela tiden.

Hon kändes dock lite piggare efter lite lunch och 2,5 timmars sömn mitt på dagen. Sen blev det en kortare promenad på em oxå. Man får passa på de här dagarna som verkligen är fina!

Hmmmm, känner mig fortfarande lika konstig. PBP sover och karln är borta. Det är ju nu jag ska passa på att ligga och titta på det jag vill på TV:n. Det brukar jag ju iof få göra, men idag så slipper jag ju suckar och andra gester som visar vilket skitprogram jag tittar på... Ska kanske gå och jobba lite på rumpavtrycken i soffan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0