Kors i taket!

Det blev en uppdatering till idag! Ta nu och rita ett stort kors i taket, för jag tror inte att det kommer att hända på ett bra tag igen.

Skitjobbig läggning med PBP. Hon blev helt hysterisk! Mitt i allt så sätter grannen igång och borrar. Ja, han gör fortfarande det lite då och då... Så det var bara för mig att sätta mig i fotöljen inne brevid hennes säng och amma lillasyster samtidigt. Som tur var så nöjde hon sig ganska så bra med en så småningom tom tutte. Det händer inte så ofta. När det är slut brukar hon vilja ha mera eller hitta på ngt att göra. Hon kände kanske på sig att det var bäst att ligga där och vara snäll. Vad vet jag... :-) Nu har jag tom fått lite tid framför datorn. Skulle väl kanske nyttja den till att lägga in räkningarna, men vad tusan. det kan jag ju göra imorgon istället.

Fick veta för ett par dagar sedan att en vän väntar tvillingar. Skitroligt!!! Jag håller tummarna så hårt jag kan för att allt ska gå bra med den lilla familjen. Eller man kanske ska säga stora... Två barn gör väl en hel familj och lite till...

Man får nog fullt upp med tvillingar skulle jag tro. Jag frågade en tvillingmamma på öppna förskolan hur tusan hon bar sig åt. Jag kunde inte riktigt förstå hur man fick någonting gjort på dagarna över huvud taget. Då hade inte lillasyster kommit, utan jag hade bara PBP som var ganska så krävande som bebis om man säger så... Hon sa att de roade varandra jättebra och inte alls var speciellt "jobbiga". Tur för henne att hon inte hade två PBPs-barn tänkte jag då. Nu när jag har fått lillasyster oxå så börjar jag förstå vad hon menar lite. Visst vi har kaos här hemma 90% av tiden känns det som, men jag tror att det snart kommer att sjunka och vi kommer att närma oss 80% sakta men säkert.

Det jag har märkt är att lillasyster blir på betydligt bättre humör när PBP är i närheten. Det är lite underligt att hon redan är så pass intresserad av henne. Men oftast är det faktiskt så att det kan fungera bättre med storasyster än med mamma eller pappa. om det inte är fråga om livsviktiga saker som byte av kissblöja fylld med två små droppar, eller när det är typ hundra år sedan hon fick mat senast och hon hungrade ihjäl för minst tjugo minuter sedan. Då duger inte syrran, men annars är hon toppen! Jag ska nog ta och påminna dem om det när de håller på att slita håret av varandra om några år. :-)

Nepp, undrar om jag inte ska försöka att se slutet av danska fruar oxå när jag ändå har lite flyt menar jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0