Helgen är slut igen.

Jag fattar verkligen inte att tiden kan gå så fruktansvärt fort. Det är ju sjukt vad fort jag blir gammal! Tar jag inte vara på tiden så kommer jag snart sitta här som ett rynkigt litet russin. Ta promenader med min rullator för att mata fåglarna. Vägra öppna ett fönster även på sommaren eftersom jag absolut inte tål att vara i en dragig miljö. Köpa kattmat till middag för mina sista små pensionskorvören.

Ok, lite fördomar om hur man är som pensionär kanske, men jag tror nog att det ligger ett visst uns av sanning i det jag skrivit. Förhoppningsvis ska väl inte tiden springa ifrån mig alldeles. Jag har ju tänkt att jag ska hinna med lite mera innan det är dags för pension. Jag har ju tänkt att få ett barn till. Ja, skulle jag bestämma själv så skulle det bli två till, men, men, man styr ju inte över allt här i livet. Jag har tänkt att börja plugga. Förskollärare är det meningen att jag ska bli. Eventuellt funderar jag på att inom låt oss säga en 15års period kanske även läsa vidare till specialpedagog. Vi får väl se om läslusen får tag på mig eller om det känns lika segt med plugg som det gör nu. I sådant fall kanske jag nöjer mig med endast den första utbildningen.

Vad har jag tänkt att göra mer? Jo, men ska väl ta och gifta sig någon gång. Helst ska jag vara smal, snygg och ca 10 cm längre än vad jag är nu. Man vill ju se bra ut på bröllopsfotografierna, eller hur!?! :-) Men när karln väl får arselet ur och friar, (JAAAA, jag vet att även kvinnan kan fria, men på den punkten är jag lite gammaldags.), så har de säkert kommit på ett sätt att transplantera kroppar. Då kommer det bara vara att välja och vraka bland en massa snygga kroppar i en katalog. Gissa vem som kommer att vara hottast då! :-) Kommer säkert att vara skitdyrt så det är kanske dags att börja lägga undan pengar redan nu.

Jag skulle vilja gå och lära mig yoga. Som det är nu så räcker det med den som de har på F&S för att min kropp ska börja fundera på vad tusan jag håller på med som vill att den ska vända och vrida sig i vinklar som den inte ens visste existerade. Men vänta ni bara. Kroppen jag kommer att ha på mitt bröllop kommer med all säkerhet vara godkänd av det internationella yogaförbundet. Alla leder kan böjas i önskad vinkel åt vilket håll som helst. Det känns verkligen som en önskedröm nu när jag sitter här och är ungefär lika smidig som en sjöko på torra land.

Vad ska jag göra mer med mitt liv?

Självklart så ska jag förlja mina barns underbara utveckling som den närvarande föräldern som jag helst av allt vill vara.

Sen tror jag att jag kan vara ganska så nöjd när jag sitter där på parkbänken och matar änderna.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0