Feber.

Idag gick vi till öppna förskolan. En riktig hit tyckte både jag och PBP! När vi skulle gå hem så var lilltjejen jättetrött och jag fick bära henne vissa bitar på hemvägen. Jag tyckte inte att det var så konstigt, för hon hade sovit dåligt på natten och så tar det ju på krafterna att vara på Pluto igen. Så tänkte jag och så gick vi och lade oss och vilade middag lite.

Tycker dock att PBP känns kokhet när jag kommer för att ta upp henne drygt en timme senare. Hon verkar dock pigg och så, så jag tror att det beror på att vi har flyttat hennes säng närmare elementet som idag var så hett så det nästan skiftade i rött... Men när hon inte verkar kyla ner sig när vi hade varit i ett betydligt svalare rum i en halvtimme så bestämmer jag mig för att ta tempen. Lilltjejen hade 39,4 grader!!!! Inte konstigt att hon kändes varm!

Kan bara säga att om det hade varit jag som hade haft närmare 40 graders feber så hade jag inte kunnat ta mig ur sängen. Hur tusan gör barn för att vara så pass pigga som de är trots att de sjuka? Jag fattar verkligen inte.

Det var skönt att se att tempen hade sjunkit något nu när hon skulle gå och lägga sig. Nu hade hon "bara" 38,5. I med lite alvedon och sen somnade hon direkt. Hoppas verkligen att hon får sova hela natten utan avbrott!

Tyvär blir det ingen öppen förskola för oss i morgon och jag tänker nog även hoppa över grissprutan nr 2 som hon skulle ha fått på torsdag. Måste komma ihåg att ringa till BVC och höra om vi kan få en ny tid istället.

By the way så har halsbrännan kommit tillbaka. Shit! Jag hoppades verkligen på att den skulle ta och vänta några veckor, eller helst några månader till innan den tittade förbi. Men, men, man kan ju inte få allt här i världen, eller hur?!? Jag kommer ju att få ett utav världens två finaste barn. Och så fort bebisen har kommit så kommer halsbrännan vara borta. Antar det iaf, för så var det ju förra gången...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0