Lucia.

Imorgon är det luciafirande på stortjejens dagis. Det är första luciatåget som jag går på som förälder. Gissa om förväntningarna är skyhöga... :-) Nej, skämt åtsido så ser jag jättemycket fram emot att få se våran lilla älskling stå tillsammans med sina kamrater och kanske inte sjunga, men iaf se otroligt söt ut i sitt lucialinne.

Jag fick köpa ett jättestort linne, för de ska ha tåget utomhus. Alltså måste hon ha på sig mycket med varma kläder under. Kanske är lika bra att ta med det som är lagom stort ifall att de skulle ändra sig och sjunga inne istället...

Jag ska se om jag kan få upp en bild från när jag var liten och firade lucia på dagis. Min bästa kompis på dagis hette Fredrik och det är honom som jag håller i handen. Hoppas verkligen att han inte har ngt emot att få vara med på bloggen...

Det ska bli så spännande att se om storskruttan sjunger med någonting i sångerna. Här hemma går hon nämligen och sjunger för full hals mest hela tiden. Hon är så duktig på texterna, även om hon inte har kommit till att lära sig melodierna riktigt än.

Det funkade! Visst var vi söta. Unga och oförstörda! ;-)



Kommentarer
Postat av: Fredrik

Klart du få ha med! Vi är ju världens sötaste :)

2010-12-13 @ 07:56:00
Postat av: Elin

Visst var vi! Och är väl fortfarande för den delen... :)

2010-12-13 @ 20:49:53
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0