Lite kan göra mycket!

För ett tag sedan så blev jag bjuden på en inflyttningsfest. Personen ifråga var det ganska länge sedan jag träffade och jag blev verkligen jätteglad för inbjudan!

Ibland vet ni kan man ruttna ihop lite på det man håller på med. Som tex byta blöjor, laga mat, umgås med allmänt vresig karl, försöka se ett tv-program och faktiskt förstå vad det handlar om, städa, handla, tjata, säga nej osv, osv. När man känner sig riktigt intrasslad i allt sånt här så kan en tanke på någonting trevligt göra att man känner att man lyckas trassla ur sig ur härvan för en liten stund. För närvarande är den här inflyttningsfesten min "goda tanke".

Jag ser verkligen fram emot några barnfria timmar med andra vuxna, nyklippt hår som inte sitter uppe med en småtrasig hårsnodd, kanske någonting fint på mig, ett glas vitt i handen. Ååååh, vad jag ser fram emot det! :-) Det vore trevligt om jag lyckades sminka mig lite oxå. Det brukar kunna höja självkänslan lite, men mitt smink är typ från stenåldern och borde nog ha kasserats för ganska så länge sedan, så vi får väl se hur det blir med just den biten...

Tack, tack, tack så mycket för inbjudan. Nu gäller det bara att hitta någonting nytt att se fram emot när festdatumet passerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0