Baka baka liten kaka...

Hade absolut ingen aning om hur jag skulle hålla mina barn glada idag på förmiddagen. Karln jobbar nämligen övertid idag, vilket gör att det känns som jag är ensam med barnen väldigt länge!

Kom till slut på att vi kunde baka. Tråkigt nog så råkade jag säga att vi skulle göra sockerkaka. Sen kunde jag verkligen inte få PBP till att vilja göra en kladdkaka istället so jag kom på skulle vara lite extra gott just den här dagen. Så sockerkaka blev det. Det är tur för sockerkakorna att de har en sån fruktansvärt godsmet, annars skulle de noginte bli bakade så himla ofta. Fast de är ju riktigt goda precis när man har tagit ut dem ur ugnen oxå och de är så där lite varma fortfarande! Och med ett stort glas mjölk till, mums!!! :-)

Det stod i receptet att den skulle kunna klara sig i ytterligare tre dagar i påse. Min erfarenhet med sockerkakor säger dock att om man inte äter upp dem på bakdagen, så kan man nästan lika gärna mata fåglarna med dem. fast jag kanske är lite kinkig?

Gott var det iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0