Vilken härlig dag!

Vad sjukt skönt det är att vara hemma dagar som denna. När solen värmer med sina underbara vårstrålar blir man ju helt enkelt bara underbart lycklig!

Idag gick jag, PBP, Agnes och Sandra till en lekpark här i närheten. Tjejerna tyckte att det var jätteroligt! De sourtade upp i klätterställningen och åkte rutschkana ner, grävde i snön och gruset, kollade in alla de andra barnen och rullade runt i lerpölarna. Det sistnämda stod dock inte PBP för vilket jag är ganska så tacksam för! :-) Men huvudsaken är ju att barnen har roligt! Och det hade de! Det tog dock ordentligt på krafterna. Vi gick sen och åt lite lunch innan det var dags att gå hem och sova.
Gissa om det blev sova av... PBP sov i 2,5 timmar. Då fick jag gå in och väcka henne för att sambon snart skulle komma hem från jobbet. Lite svårare för henne att somna ikväll, hoppas bara att hon sover gott i natt.

Inga direkta planer för morgondagen än. Kanske öppna förskolan på fm. Men jag vet inte... Är det så här fint väder som det har varit idag så är det ju skönare med en promenad. Fast å andra sidan så behöver ju PBP träffa lite barn oxå. Jaja, jag har ju en hel natt kvar innan jag behöver bestämma mig.

Tror att vi har bestämt datum för den eventuella kryssningen nu. Ska bara vänta och se om karln får ledigt från jobbet då. Hoppas det!

Vet ni vad karl sa idag? Det var ngt i stil med: Ja, det är ju du som vill åka iväg och så. För min del behövs det inte alls.
Tack för den liksom....
Jag tycker att det ska bli jättemysigt att göra någonting tillsammans som par. Visst skulle vi kunna lämna PBP till en barnvakt och bara vara hemma ensamma en helg, men ärligt talat hur mkt gör man då tillsammans och hur mkt pratar man med varandra om då? Nej, då passar man på att göra sådant som man inte har hunnit med tidigare. Typ ta varsit lååååångt bad, städa ordentligt, fixa iordning på balkongen, hyra film och titta på helt utan störningsmoment osv osv... Ja, ni kanske förstår. Det är inte att umgås på riktigt och göra någonting tillsammans som par och inte tusan pratar man speciellt mkt med varandra när man tittar på TVn eller badar, tvättar eller städar. Snarare så att man blir stressade av allt som man vill hinna med och blir osams istället.
Nej, tacka vet jag att åka bort, få maten serverad och bara njuta av varandras sällskap i ett dygn. Man vet aldrig när man får chansen till det igen. I vårat fall kommer inte den möjligheten komma så himla snart iaf. Det är jag ganska så säker på! :-) Det blir till att släpa med karl på en resa vare sig han vill det eller inte. jag vet att han tycker om det när vi väl är där och framför allt så vet jag att han tycker om när jag är glad och nöjd och det blir jag garanterat av en liten tripp hemifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0