Tillbaka i verkligheten.

Tjofs, pang, booom, så var man tillbaka till verkligheten igen då. Och det med besked! Sambon väckte mig halv fem imorse och frågade om han skulle ta upp PBP som antagligen hade bajsat ner sig totalt. Det luktade nämligen surbajs i hallen. Jag funderade starkt på att emmigrera eller möjligtvis spela död ett tag, men då klargjorde min underbara karl att han tänkte ta skiten. Kan man få en bättre present?

Efter en stund förstod jag dock att det var någonting ordentligt fel, eftersom det tog så lång tid och PBP grät som bara den. Det visade sig att större delen av sängen var smutsig om vi säger så och även halva lilltjejen. Det blev bad och rengöring. Tvättmaskinen kommer nog att få gå några gånger under dagen. Visst är det konstigt att skit kan vara så frätande. PBP var alldeles knallröd på ben, mage och underliv. Det sved jättemkt! När vi alla var sanerade så tog vi oss tillbaka till sängen och jag och PBP snusade gott till klockan åtta. Väldigt skönt!

Nu till den avgörande frågan: Vad är det som är fel. Är det så att hon har åkt på ytterligare en magsjuka, eller är det så att hon har ätit ngt olämpligt hos sin farmor och farfar? Jag hoppas lite på det sista måste jag säga. Det är väl bara att vänta och se. Än så länge så har det inte kommit någonting mera och det talar ju för det sista. Förtsätter det så här så vågar vi oss nog på enliten promenad före lunchen.

Det vore skönt att kunna gå ut, för det är så himla svårt att underhålla den lilla flickan inomhus!

Resan var jättemysig. Visst fick jag svåra sömnproblem och fruktansvärt ont i kroppen av sängen. Jag får ju det så himla lätt nu för tiden. Jag ser verkligen fram emot att få ut den här ungen och bli mig själv snart! Båten var inte den roligaste vi har åkt med, men hytten var fin, maten var god och jag hade trevligt sällskap. En lyckad resa alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0