Var kommer all energi ifrån?

Nu är det ju inte så att det är jag som är alldeles sprängfylld med energi om ni fick för er det. Nej, det är min lilla dotter som bara sprakar av energi! Det har riktigt lyst av bus i hennes ögon sedan hon vaknade. Tex så hller vi på att lära henne att man ska ner med fötterna först och gå baklänges om man ska ner från soffan eller våran säng. Detta brukar gå väldigt långsamt och vi brukar få sätta fötterna åt rätt håll. Idag såg jag att PBP minsann kan mer än vad vi tror. Hon var så busig att jag inte vågade ha henne kvar i sängen, för att hon kanske skulle ramla ner, så jag frågade om vi skulle gå ut och göra gröt. Mmmm, skrek hon av lycka och innan jag hade hunnit sätta mig upp, jag låg nämligen och gjorde morgonsträckningen, så hade hon vänt på sig åt rätt håll och glidit ner med fötterna före. Hon var i full färd med att länsa sambons nattduksbord innan jag hann fram. Snabb som en liten vessla och skitglad! Så har morgonen fortsatt. Det är ju superskönt att hon är på bra humör, men jag tror bestämt att det blir till att gå till öppna förskolan så hon får göa av med lite energi.

Som ni kanske har sett så har vi nu äntligen fått hem sofforna. Jag har så snälla svärisar som ställde upp med att vara barnvakt och hjälpa oss att köra hem sofforna samt köra den gamla, skruttiga till tippen. Skönt att ha det gjort på en gång oxå!

Som sagt så köpte vi sofforna på Ö&B och jäklarns vilken trevlig personal som jobbar där! Helt sjukt vad trevliga de var! Nog de trevligaste personalen som jag har mött och det förväntar man sig ju inte att man ska göra på ett ställe där de i stort sätt skänker bort saker.

Idag ska vi åka till Kungsbyn. Det är ett ställe där man bland annat köper kött över disk. Den här veckan har de fläskvecka så grisköttet är extra billigt. Det passar oss perfekt! Det blir iaf till att köpa lite färs och lägg. Jag ska göra fläsklägg och rotmos. Det ni, det är mat i världsklass! Även sidfläsket var superbilligt, så det ska lagas stekt fläsk med löksås och potatis. Kålpudding hade jag tänkt att få till oxå. Älskar hösten och den rustika maten! Ska ta och kolla i kokboken så att jag inte glömmer ngn gammal god maträtt.

Jo, på Kungsbyn så kan man även titta på djuren som man har köpt hem, fast i levande tillstånd om man säger så... Det tycker jag är perfekt! Grisar, vildsvin och kossor. Roligt för både PBP och oss andra att titta på! Jag är ju även väldigt mån om att PBP ska veta vad det är hon äter oxå. Visst hon är ju för liten för att förstå det ännu, men kontakt med djur är aldrig för tidigt att etablera tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0