Plugga.

Var upp till Sandra och Agnes en sväng för att hämta mina skor som jag lämnade kvar där i lördags. Vi började prata lite om det här med att plugga. Jag vet ju att det är ngt som jag behöver göra för att någonsin få ett någolunda bra betalt jobb och inte bara hoppa fram och tillbaka på timmar hela tiden. Om man ens kan få det i dessa tider.

Jag har ju tänkt att läsa till förskollärare, eller det heter väl inte så längre. Det heter väl lärare för de tidigare åldrarna eller ngt liknande. Jag har inte superkoll direkt...

Antingen så tror jag att jag kommer att vilja plugga, eller vilja och vilja, jag är ju inte sugen för fem öre. Men iaf, då det blir bäst att starta tror jag är till nästa höst. Detta om det inte blir ett barn till vill säga. Annars tror jag det passar bäst med januari året efter. Kan det bli januari 2011 då kanske. Shit vad tiden går fort! Då skulle kanske sambon kunna vara pappaledig under en längre period samtidigt som jag inte är borta hemifrån alltför många dagar i veckan, för man brukar jag inte vara i skolan varje dag. Det vore perfekt! Har dock inte informerat sambon om detta än. Det blir ju lite ändringar i ekonomin och sånt eftersom jag skulle vara så illa tvungen att ta lån. Å andra sidan så får vi väl tillbaka det när jag dels får ett arbete, dels tjänar några korvören mer än jag gjort tidigare.

Ja, vi får väl se hur det går med planerna. Det har ju inte gått så bra de andra gångerna som jag har bestämt mig för att läsa ngt. Men å andra sidan så kan det ju bara gå bättre, eller hur?!? Jag är iaf såker på att om jag ska plugga så måste jag nog ta och göra det på plats på ett universitet eller högskola och inte samtidigt som jag ska göra annat som tex jobba eller vara mammaledig. Kanske kan funka att jobba lite extra, men helst vill man ju vara med familjen när man inte sitter med näsan i böckerna.

Hoppas verkligen att jag tar tag i det här och sätter igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0