Middag.

Det kurrar för fullt i magen på mig redan. Trots att jag käkade gröt till frukost vid åttatiden. Då kommer den vanliga middagsångesten krypandes. Vad tusan ska jag göra för middag. Ngn som känner igen sig? Det blir lätt så att man fastnar i samma sju till tio maträtter som bara går runt och runt tills man kommer till en punkt då man är mer än lovligt trött på dem och lovar sig att man aldrig mer ska äta just de här maträtterna. Inte på väldigt länge iaf. Just nu ligger blodpudding, stuvade makaroner med köttbullar eller stekt falukorv (trot eller ej. Jag som verkligen älskar falukorv!!!), pasta med pastasås, pannkaka, pastagratäng, köttbullar sås och potatis, högt på denna lista.

Jag har lite svårt att komma på nya saker att mätta famlijen med. Tänkte att jag skulle göra kålpudding ngn dag. Även lammstek står på kommande meny. Fiskgratäng. Skriver ner receptet på världens enklaste och en av de godaste fiskgratänger jag vet lite senare.

Idag tänkte jag länge på vad jag var sugen på av det som vi hade i kylen. Det är fortfarande en del saker kvar sedan vi hade kalas här hemma. Det fick bli kycklingsallad. Gott, mättande och inte för uttjatat än.

Har ni ngr lätta, snabba vardagsmiddagar att dela med er av så berätta gärna. Jag är ganska så säker på att det inte bara är jag som har idétorka och gärna fastnar i samma gamla hjulspår.


Fiskgratäng.

400g vit fisk tex kolja eller annan torslik fisk.
en burk keso med feta och oliv.
Potatismos. Hemlagat eller pulver för er som föredrar det.
salt och peppar.

Gör potatismoset medan fiskblocket får förgrädda i ugnen i ca 20-25 minuter. Klicka sen ut moset runt fiskblocket och lägg keson över själva fisken som du har saltat och pepprat. Låt stå i ugnen tills fisken är klar och moset fått fin färg. Jag brukar ha ugnen på 225 grader, men jag antar att det kan vara lite olika på olika ugnar.
Klart!

Enklare än så blir det inte. Det går ju att använda en annan sorts keso om man inte gillar just den här.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej hopp!!Jag gör menyer från en mattidning som heter "Laga Lätt" som är toppen. Kan verkligen rekomendera den!!Kram på dig!! Annars får jag bjuda er på mat så ni får lite variation..

2009-09-03 @ 20:22:07
Postat av: Elin

Tidningen var ett bra tips, men jag tror nog att det sista förslaget var snäppet bättre! ;-)

2009-09-03 @ 20:34:51
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0