Huuu, vilken natt/morgon eller vad man nu kallar det för...

PBP har börjat vakna på natten igen. Igår var det vid 23-tiden. Då bara skrek hon rakt ut och jag fick typ ingen kontakt med henne. Tänkte att det kanske var en mardröm eller nattskräck eller ngt sånt. Hon fick till sist komma in och lägga sig i väran säng. Då sussade hon sött och jag var vaken största delen av natten. När jag väl hade somnat till så fick jag mig ett slag eller en spark i ansiktet av den lilla ligisten. Inte mkt sömn igår alltså...

I natt sov hon fram till två. Skrek och skrek och jag fick henne inte att sova tillräckligt tungt för att jag skulle kunna gå ut ur rummet utan att hon vaknade. Hon fick koma över till våran säng en natt till. Tror ni att hon somnar? Nej, hon ligger nöjd och glad och pratar på som bara den. Tillslut tar jag in henne i hennes rum igen, fuskar med nappen som hon inte längre har när hon sover, tar med mig täcket så att jag kan sova i fotöljen och lägger henne i sängen. Hon skriker och skriker. Tillslut ger jag upp, jag vet inte vad jag ska göra. Tar med henne in i våran säng igen. Den här gången med både napp och goseräven. Hon somnar efter en stund. Vid det här laget är klockan över fyra. Sover ungefär lika bra som natten innan. Upp straxt efter klockan sex. Man skulle kunna tro att hon skulle sova ngt längre nu när hon varit vaken i natt, men icke!

Jag kan bara säga att jag blir helt förstörd av att inte få sova ordentligt! Tur att hon fortfarande sover middag så jag har lite tid att sova på jag med! En halvtimme så där mitt på dagen gör mkt för en trött själ!

  Precis så här känner jag mig. Måste lära mig att dricka kaffe snart!

 
Tänk vad fridfulla barn ser ut när de väl sover. Kanske ska ta och förstora bilden och sätta ovanför PBPs säng så hon vet vad hon ska göra när hon vaknar...


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vet att Liam hade en period efter sin 1års-dag då han kom på att om man vaknar på natten och skriver kommer mamma och pappa. Pröva 5-minutersmetoden om ni orkar. De små livet lär sig snabbt hur man kan manipulera mamma och pappa och ger man dem lillfingret tar de bägge händerna...Kram på dig!!!

2009-09-17 @ 19:23:34
Postat av: Elin

Vi har kört det på kvällarna och det har fungerat jättebra fram till nu då hon har börjat vakna på nätterna. Men vi pratade precis om att i helgen blir det hårdkörning även på nätterna. Hon vet ju precis vilka knappar hon ska trycka på för att få mig dit hon vill. Så där på natten fungerar jag inte som en människa över huvud taget.

Tack för tipset!

Kram kram

2009-09-17 @ 19:56:25
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0