God morgon god morgon!

Så var det måndagsmorgon igen... Helgerna går ju så himla fort! Och inte hinner man med så himla mkt under helgen heller. Det säger bara svich. Hur tusan stavas det??? Jaja, ni förstår nog vad jag menar. Ser fram emot jullovet, då man får vara tillsammans hela familjen i flera dagar eller kanske tom veckor i sträck!

Mysigt förresten med jul. Jag som aldrig har ngr speciella julkänslor, ser nu verkligen fram emot lussekatts och pepparkaksbak, lite julpynt och tom gran. Vi har nog kommit fram till att granen dock får vänta ett år. PBP har väl inte så mkt glädje av just den detaljen. Det har däremot katterna som älskar att stoppa i sig allt vad julgranspynt heter... Man får väga fördelarna mot nackdelarna och just i detta fallet så skjuts inköpet upp i ytterligare ett år.

I år kommer vi att fira hemma hos mina föräldrar. Mysigt! Det är ju alltid liiiiite mysigare att fira så som man är van vid från barndommen. Traditioner är ju alltid traditioner. Just julen känner jag är väldigt traditionsbundet. Håller ni med mig? Maten ska vara den samma som man alltid har ätit. Och mycket mat ska det vara! Man ska äta rester fram till nyår. Så är det bara, även om man då är så trött på all julmat så man kan spy! Sen är det ju det här med när man ska äta, dela ut klapparna, äta den där risgrynsgröten som man aldrig orkar äta just på julafton. Tomte eller ej. Kalle eller Karl Bertil, eller kan man kanske se båda?

Ja, det är mkt olika traditioner och jag gillar iaf min familjs traditioner bäst. Men det är väl inte så konstigt. Andra familjers traditioner är ju inga traditioner utan nya saker för mig.

Kommentarer
Postat av: Nina

MEN HALLÅÅÅÅ!!! Här läser man och så får man se och höra att du ju är gravid IGEN!!! WIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEE....grattis lilla gumman!!!



MASSA KRAMAR

2009-09-28 @ 11:40:08
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack tack!

Kram tillbaka! :-)

2009-09-28 @ 19:34:48
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0