Finfint väder och här sitter jag.

Det ser ut att vara toppenfint väder idag när jag kollar ut genom fönstret och jag och PBP sitter lite inspärrade för att jag inte vågar gå ut själv.

Nu tror ni väl att det har slagit slint helt och totalt. Det som alla har väntat på har nu besannas... Nej, riktigt så är det inte. Jag är fruktansvärt snurrig i huvudet idag och då vill jag helst inte bära PBP upp och nedför trappan. Vore inte roligt omman får en yrselattack då och ramlar ihop! Har fått sambon att lova att ta ut oss på en promenad efter middagen om det inte har gått över till dess.

Idag ska jag göra köttsoppa. Vi köpte ju köttben, eller vad det nu kallades för, för nästan inga pengar alls. Tänkte nu alltså se om det går bra att koka soppa på dem. det borde bli gott tycker jag. Lite rotfrukter och lök, samt lite kryddor i så blir det nog smaskigt värre.

Vet inte om jag skrev det förut, men rotmoset och fläsklägget som jag gjorde blev skitgott, rent ut sagt! Uppskattades av hela familjen. Det enda som PBP inte är så jätteförtjust i är curry. Jag tror inte att jag har lagat så mkt mat med curry i. Får ta det lite då och då så att hon vänjer sig vid smaken. Nu är det ju inte så att hon totalvägrar att äta mat med curry, men hon äter inte lika mkt och leker mera med maten än hon brukar.

Tiden bara kryper fram i snigenfart när man väntar på någonting. Just nu vätar jag på att det ska bli lunch så att det är vila och sen dags att börja med middagen, äta och efter det få ta en promenad! Hoppas resten av dagen går fortare!

Jag har blivit så himla sugen på saker nu på kvällarna. I går gick jag och värmde lite rabarberkräm och åt med mjölk eftersom vi inte hade ngt annat hemma. När jag väntade på PBP så var jag minsann väldigt duktig på att ite småäta. Jag var liktsom aldrig sugen. Nu verkar det som att det är helt åt andra hållet. Får försöka att ha lite nyttiga frukter hemma eller så. Och sen så ska ju jag och Sandra börja hoppa runt på F&S oxå. Det känns faktiskt riktigt roligt att börja träna igen för typ trehundrafemtioelfte gången! Smala och snygga ska vi bli! Eller iaf en av oss! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0