Dagen.

Vi var ju på öppna förskolan på fm. De har börjat med att grilla ute på gården där på tisdagar. Det var jättemysigt! PBP käkade korv med bröd och äpple och myste i fulla drag! Det var även roligt att leka i sandlådan och gunga!

När sambon slutat och vi slängt i oss våran middag så åkte vi ut till Kungsbyn. Det var verkligen hur mysigt som helst! Köpte på oss en massa billigt kött och en påse med mat till grisarna. Sen gick vi ut och tittade på minigrisarna som PBP även fick mata. Sen blev det kossor, getter, vildsvin och grisar (stora alltså). Vi såg tom hästar och en älg på håll. De har verkligen gjort fint där ute! Kan rekommendera det till alla småbarnsföräldrar arr åka dit ut! De har även en liten lekpark där PBP gungade samt körde traktor. Ska se om jag kanske lägger upp en bild på det senare.

Jag och sambon bestämde oss för att vi ska åka dit ngn lördag och göra det som en liten utflykt med matsäck och sånt. Ligger lagom långt bort och är ju alldeles gratis. Är det ngn som vet om det finns en 4H-gård i den här stan?


Tittar på idol. Eller rättare sagt, jag tittar inte på riktigt. Klarar inte av det eftersom jag skäms för de stackars människorna som absolut inte kan sjunga, men ändå väljer att skämma ut sig inför hela Sverige. Jag satte mig alltså med ryggen mot TVn så vänder jag mig om de få gångerna som jag hör ngn som kan sjunga.

Jag vet att jag inte heller alltid har omdömmet att hålla munnen stängd utan sätter igång och galer istället, men till mitt försvar så vill jag säga att jag dels inte gör det inför ett kamerateam samt att jag oftast har gjort det när jag inte var helt nykter. Skulle absolut inte ställa upp i ett sådant program om jag inte var helt säker på att jag skulle ha en god chans att vinna eller åtminstonde gå vidare till top 10. Fast vem vet, det kanske alla de här tondöva människorna tror att de kan? Eller så är de bara så enormt TV-kåta att de gör vad som helst för att få vara med på TV i någon minut. Jag vet inte riktigt. Hemskt låter det iaf!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0