Då var den här dagen snart slut.

Kan ärligt säga att jag tycker att det ska bli väldigt skönt att snart få krypa in under täcket!

Idag har vi ju som ingen kan ha missat vid det här laget, varit i Uppsala och satt in ett av de befruktade äggen. De hade tagit ut sju ägg. Befruktat fyra av dem. Två hade blivit finfina och ett skulle få växa till sig till imorgon så skulle de bestämma då om de skule frysa ner det eller inte. Jag fick ett ägg insatt. Det såg fint ut. Man får se dem uppstorade på en TVskärm. Det var fyra fina celler i det. Jag skulle nog säga att det var ett mittenägg. Ska förklara... Av de ägg som har tagit sig i mig. De är två st. Ena resulterade i ett missfall och det andra i PBP. Det första ägget hade fyra celler när det sates in, men såg platt ut. Vet inte hur jaga ska förklara det, men så såg det iaf ut. Det ägget som så småningom utvecklades till PBP hade hunnit dela sig i fem celler tom och såg mer "uppbullat" ut. Det här ägget som de satte in idag hade delat sig till fyra celler och såg uppbullat ut. Jag vet inte om det har någonting över huvud taget med hur pass bra det hela fortskrider, men det är min lilla teori. Ju bulligare desto bättre! Kan ju vara tvärt om oxå, men det tror inte jag på i sånt fall... ;-) Sen så ska det ju fastna och fortsätta att utvecklas oxå, men det kommer vi ju till senare.

Även idag gick det hur bra som helst hos farmor och farfar. Jag tror jag vet varför PBP älskar att vara hos sina mor- och farföräldrar. Hon får all uppmärksamhet hela tiden! När vi går här hemma så vill hon ju gärna att man ska vara med henne största delen av tiden, men hon får ju ta och klara sig själv en hel del, men jag har en känsla av att hon inte behöver göra det hos dem. Fast man ska ju bli lite bortskämd av far- och morföräldrar, eller hur?!?

Jag har varit hos frissan oxå. Det var typ hundra år sedan. Jag och frisören Maria kunde inte riktigt komma ihåg hur längesedan det var egentligen. En sak är säker iaf och det är att mitt hår var i stoooort behov av en klippning. Och klippt blev det, banne mig! Jag har nästan inget hår kvar. Det är jättekort! Ok, ngn som har kort hår på riktigt skulle ju bara fnysa år mig om jag kom och visade upp mitt "superkorta" hår. Men om man tittade på en före och efter bild samt kände igenom håret före och efter så skulle man förstå vad jag menar. Jag kan nog nästan inte sätta upp håret för att det är så uttunnat och kort. Men fint är det iaf och jag känner mig lite laddad inför lördagens festligheter.

På tal om de festligheterna så ska jag kolla om jag hittar ngr goda drinkar med absolut päron som huvudingrediens. Om ni har ngr på lager så hör av er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0