Så där ja!

Nu är jag tillbaka. Vet inte riktigt varför det inte har blivit ngt bloggande den senaste tiden, men jag har liktsom inte haft ngn lust helt enkelt.

Idag har systeryster varit här. Hon följde med mig och PBP till öppna förskolan. PBP tyckte det var superroligt att ha moster där. Plus alla leksaker och kompisar så klart. Man kan säga att hon dissade mig ganska så totalt. Hon sprang bara fram till moster och busade och gav henne kramar och pussar. Jag kunde lugnt sitta och prata lite och kasta boll med några andra barn. Gjorde däremot Elinor (moster alltså) det så var hon ganska så snabbt där och såg till att de inte blev alltför tjenis med varandra. Man kan säga att mamma inte var prio ett för PBP idag. Antar att det kommer att komma många sånna dagar framöver i vårat liv...

Sen var vi på Rico´s och åt lunch. Gott, gott! 

Jag och Ellinor hade köpt lite snask och julmust som vi skulle smaska på medans vi pratade en massa skit under tiden som PBP sov. Tror ni det blev mkt ätet? Svar: NEJ! Det slutade med att vi somnade i varsin soffa, väl nedbäddade under varsit tjockt täcke. Tror att det kanske tog 15 minuter från det att PBP somnade till det att vi båda låg och snarkade vi med... Skönt var det iaf! 

Det har varit så himla skönt att ha systeryster här idag! PBP är ju underhållen på ett helt annat sätt än när det bara är hon och jag som är hemma. Framför allt så märktes det när jag skulle laga mat! Skulle rulla köttbullar på 1,8 kg köttfärs. Sånt kan ta ett tag. Känns dessutom som att det tar 14 gånger så lång tid när man har ett skrikande barn som står och drar en i byxorna. Detta slapp jag ju idag eftersom PBP hade fullt upp med sin moster. Katter och barn blir lugna när hon är här. Föreslog att hon skulle flytta hit i veckorna. Hon verkade inte alltför förtjust. Borde inte alla bli superglada när de får erbjudande om att bli katt och barnvakter på heltid?!? ;-)
Jaja, jag får vara glad för de dagar och nätter osm hon väljer att spendera här hos oss. Alltid lika trevligt! 

Aaaaaaah!!!! Höll på att glömma. Ni som känner min älskade sambo vet hur otroligt stort det här är som jag nu ska berätta för er. Ni andra får försöka leva er in i känslan ändå. Vi fick ju tidningen idag och som alltid när det är utdelning till hela stan så är det ganska så mkt bostadsannonser. Sambon kommer alltså hem och säger att han har sett ett par hus. Ja, jag säger HUS!!! Ett par hus som han skulle vara intresserad att gå på visning på. Det ena framför allt lät han riktigt intresserad av! Fattar ni vad stort?!? Sambon börjar tänka i banorna att flytta till hus. Nu var kanske just dessa hus inte direkt ngt för oss. Det kom vi nog båda fram till när vi satte oss ner och pratade lite, men iaf. Att han bara har börjat känna lite dragningar till att vilja flytta till hus är ju gigantiskt stort! Trodde att det skulle ta många år till inan han ens började fundera i den riktningen. Ibland kan de överraska våra älsklingar!

PBP har blivit förkyld oxå. Inte så mkt än, men det är väl bara att vänta sig att det blir värre antar jag. Vi som skulle gå och bada i morgon. Nu hoppar vi över det. Det är ju ganska så ansträngande för kroppen att bada i det där varma vattnet. Vill ha en så frisk och pigg tjej som möjligt. Får hoppas på fint väder så kanske det får bli en långpromenad istället.

Kommentarer
Postat av: Isabelle & Nova

Grattis på PBP´s namnsdag, vi har samma dag nämligen ;)

Hoppas ni mår bra annars :)



Kram från oss!

2009-10-30 @ 19:36:32
URL: http://isabellebarkelius.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja då får vi ta och gratta tillbaka då! :-)

Kram kram

2009-10-30 @ 20:07:58
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0