Lite kort om helgen.

I fredags åkte vi till Eskilstuna för att gå ut och äta med mina päron samt systeryster och hennes karl. Det var jättetrevligt! Och vi lyckades komma i tid. Ganska så exakt iaf och det är bra gjort för att vara vi! Det är så himla konstigt det där. Både jag och sambon gillar att vara ute i god tid, men när vi ska någonstans tillsammans så kan vi banne mig aldrig komma iväg i tid. Jag ska erkänna att jag själv bara blir sämre och sämre på att passa tiderna oxå. Lika bra att erkänna det innan jag får kommentarer om att jag verkligen inte alls alltid är på plats i tid. Är mkt medveten om detta. Vet inte riktigt vad som har blivit fel på mig... :-)

Jaja, vi kom dit iaf. Åt gjorde vi på Thai classic, om jag kommer ihåg rätt. PBP var i sitt esse! Hon stornjöt av all uppmärksamhet och den goda maten! Personalen var supertrevlig och maten riktigt jätte smaskig! Kan verkligen rekommendera alla som har vägarna förbi Eskilstuna att äta där! Vi var där i dryga 2½ timmar och PBP bara skrattade hela tiden. Härligt att man har ett barn som älskar mat och att stå i centrum! Det gör det hela så mkt lättare när man ska göra ngt sånt här! Sen blev det till att åka hem till mamma och pappa i skogen och slå sig ner i närmsta soffa. Där satt alla och jäste och idisslade maten, utom PBP som hade blivit hög av maten och bara sprang omkring och tyckte livet var härligt! När hon hade varit uppe i typ tre timmar längre än vanligt så fick sambon försköka fånga in henne och slänga ner henne i sängen. Väl nere på kudden så somnade hon på två röda. Inte så himla konstigt med tanke på hur hon hade hållit igång hela kvällen.

Jo, vi var ju i Uppsala och hälsade på gamla jobbet oxå. Det var jättetrevligt, men jag lyckades ju så klart glömma att ta med mig bullarna som jag skulle bjuda på. Vi kom nämligen iväg en kvart för sent, vilket gjorde mig lite smått stressad och glömsk...

På lördagen fick min bil prova sina nya vinterdäck som jag hade fått utav mina generösa föräldrar. Jag har ju haft lite problem med att jag får ont i magen när jag anstränger mig. Detta kom jag på var ganska så bra när det kommer till att byta däck i riktigt skitväder! Jag behövde nämligen inte hjälpa till över huvud taget! Jag och PBP kom ut och tittade på lite när det var ett däck kvar att byta. Ibland är det skönt att bli lite särbehandlad!!! :-)

Söndagen var bara ett enda stort lugn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0