Länge sedan!

Nu var det typ 100 år sedan jag vara inne på bloggen känns det som! En liten överdrift kanske, men det är nog iaf en av de längsta bloggsemestrar jag har haft.

Helgen spenderades i Eskilstuna där vi firade mor och far som blev lite äldre. Det var trevligt och mkt god mat serverades. Mina tankar går dock till morbror Rickard, PBPs morbror alltså. Hoppas att du inte frös ihjäl där ute på sjön på vägen hem från Strängnäs. :-)

Sen så skulle vi ha varit på visning på söndagen, men vi var för sega i E-tuna och hann inte hem till den... Vi gick igår istället. Kan bara säga att lägenheten skulle passa oss perfekt! Tyvär så var det flera gamla par där som skulle flytta från hus och alltså har ngt mera pengar än vad vi har. Men i vilket fall som helst så ska vi till banken idag och kolla hur mkt vi kan få låna. Ja, ni såg ju min deppargodispåse igår... Inte så stor chans att vi får lägenheten, men jäklarns vad jag ska fira om vi skulle bli de nya ägarna! Det skulle nog bli både ostkrokar och ett glas cloa skulle jag tro! :-)

Idag ska vi kanske försöka ta oss ner till öppna förskolan igen. PBP älskar ju att vara där, men jag känner mig inte så jättepigg. Det är en liten avvägning det där. Om vi går ner så går fm fort och humöret på den lilla är glatt. Är vi hemma istället så måste jag se till att underhålla henne hela tiden. Hmmmm, vilket lockar mest? Vi måste ju ta en tur till banken och boka tid iaf så fm kanske går fort ändå.

Kan inte alla gamla rika människor bara ta och köpa de fina nybyggda lägenheterna som finns till salu? Det tycker jag! Lämna de skruttiga med totalt renoveringsbehov till oss fattiga småbarnsföräldrar...

Kommentarer
Postat av: Sandra

PBP´s morbror?!? Har jag missat en hemlig bror?!?



Tror ni kan köpa lägenheten om NI vill! Ni får nog mer i lån än vad ni vill ha, så det är nog bara upp till er hur mycket ni vill lägga!



Kram!

2009-10-13 @ 08:32:59
URL: http://agnesochjag.blogg.se/
Postat av: Elin

Nja, Rickard är hennes "ingifta" morbror. Besöket på banken gick bra. Vi fick väl inte låna hur mkt som helst, men så pass mkt som vi tycker att lägenheten var värd och det räcker ju!

Syns imorgon!

Kram kram

2009-10-13 @ 19:07:36
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0