Har tydligen hoppat fram ett par dagar...

Jag brukar ju lägga upp bild på hur stort fostret har blivit. Tidigare så har jag kollat efter sista mensens första dag och var då alltså i v.9. Nu kollade jag efter beräknat förlossningsdatum och har då fått hopa fram till v.10. Jag antar att det bara skiljer ngn dag eller två, men det känns skönt iaf! Jag vill ju gärna att den ska ta sig ut lite innan jag blir som en vattenballong som jag var på slutet med PBP. Det var inte speciellt mysigt. Jag som har lite tvångstankar light ibland, tänkte ofta på att jag skulle spruta som en fontän om ngn stack en nål i mig. Självklart så fingerar det ju inte riktigt på det sättet, men för alla er som har sett Harry Potter. Nu kommer jag ju inte ihåg vilken det är, men ni vet när han råkar få sin "faster" uppblåst. Precis som jag kan tänka mig att hon kände sig då, så kände jag mig de sista veckorna innan förlossningen.

På tal om förlossningar så brukar jag sitta klistrad framför förlossningsakuten i stort sätt varje dag. Idag var det en kvinna där som skulle föda tvillingar. Åååååå, vad gulligt kanske ni tänker. Visst var de jättesöta, MEN hon hade redan ett tvillingpar. Gissa hur gamla de var... De var ett år gamla!!! Nu var hon alltså mamma till fyra barn och ingen var äldre än ett. Jag undrar om det inte hade varit lättare för henne om alla var lika gamla. När de är ett så börjar de få väldigt mkt egen vilja har jag märkt. När de sen kan gå ordentligt så kan det även vara roligt att busa med föräldrarna och springa iväg och så... En sak är iaf säker- hon lär inte få mkt sammanhängande sömn den närmaste tiden. Kan tillägga att hennes man var i armén och alltså inte hemma och kunde hjälpa till med ett nattvak eller två. Men den här kvinnan var hur skön som helst och tog det hela med en hel massa humor. Jag beundrar folk som kan med så många barn och så lite sömn. Jag tycker att det har räckt bra med ett barn i taget.

   Så här ser då alltså navelsträngen ut i v.10. Jag tycker att det är sjukt coolt med alla dessa bilder som är tagna inne i magen! Inför förra förlossningen var vårat exemplar av Lennart Nilssons bok, Ett barn blir till, min bibel. Tittade i den nästan varje kväll för att se hur den lilla bönan kunde se ut där inne.

Den här gången så får du ursäkta lilla räka, men jag somnar ganska så direkt efter att ha lagt huvudet på kudden. Men jag ska nog ta mig en titt i boken i helgen. Om jag hinner, orkar och framför allt kommer ihåg det!

Jag förstår inte hur det ska bli när räkan väl kommer ut. Jag känner mig bara mer och mer hjärndöd och flummig för varje dag som går! Hur ska jag kunna hålla ordning på två barn? Det kan nog gå ganska så bra tills nr 2 börjar springa omkring. Då kommer jag att vara totalt lost!!!

Jag tycker mig kunna känna att magen är lite, hur ska jag förklara... Mera spänd och snart är på väg att börja bukta ut lite. Jag känner ju detta under en hel del magfläsk, så det skulle ju lika gärna kunna vara den där extra portionen med fläsk och löksås som ligger där som ett stort stopp... 

Gud vad gott det var förresten. Det skulle jag lätt kunna äta flera dagar i veckan. Idag värmde jag däremot på köttfärssås från frysen. Mådde så fruktansvärt illa av lukten att jag inte kunde äta det. Mår illa igen nu bara av att tänka på det. Jag var tvungen att steka på ett par frysköttbullar till mig istället. Är det inte konstigt hur sjukt olika två graviditeter kan vara. Jag menar, jag har ju inte ändrats mkt sedan förra gången. Jag var ju nyss gravid för sjutton! Jaja, nu är det ju bara 30 veckor kvar... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0