Glömde ju det viktigaste!

Hur sjutton kunde jag glömma glassen? Gick i affären och när jag nästan kommit fram till kassorna så står den där. Plötsligt är den det enda som fyller mitt synfält. Det riktigt lyser om den och jag tycker mig kunna höra ljuv musik som spelas... Ok, kanske lite överdrivet, men jag köpte mig en burk med Ben&Jerry glass när vi var och handlade. Tänkte att jag skulle sätta mig efter att PBP somnat och äta direkt ur paketet à la Amerikat.

Nu, när klockan har hunnit bli 21.31 så tittar jag in på Facebook och gissa vad jag ser. Cian har ätit B&J glass. Först då kommer jag ihåg min burk som ligger i frysen och väntar på att bli uppäten. Tyvärr så får den vänta tills i morgon. Jag har nämligen glufsat i mig några godisbitar och ett glas julmust, så nu står magen i fyra hörn. 

           

Nej, vänta förresten. Den får nog vänta till på söndag, minst. I morgon ska jag ju på kalas och känner jag mina släktingar rätt så lär jag absolut inte vara hungrig när jag kommer hem...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0