Ullared.

Kollar på Ullared på 5:an. Eller kollar och kollar, jag har det på i bakgrunden...

Föreslog för sambon att vi skulle åka dit ngn gång. Bara för att jag är så himla nyfiken på själva fenomenet. Han började bara att skratta. Kanske ska förklara varför. Jag har nämligen precis lärt mig att åka till IKEA utan att få panik, bli allmänt otrevlig och bara försöka hitta de där snabbare genvägarna för att försöka komma ut så fort som möjligt.

Programmet började med att högsta hönset berättade om köerna som de brukar ha utanför. En gång hade man fått köat i 3½ timme bara för att komma in i affären. När jag hörde det så bara kände jag den välkända frustrationen och ilskan komma krypandes. Fatta vad mkt folk! Och ska man sen köpa kläder så lår man ju få stå i en ganska så duktig kö för att komma in i en provhytt. Sånt klarar jag inte av. Handlar därför i stort sett aldrig på mellandagsreor. Betalar hellre flera gånger pengarna för att få handla i lugn och ro!

Jag får nog ta och träna lite mera på IKEA och kanske tom våga mig på och gå på mellandagsrean i år. Jag har en känsla av att det kan ta ett par år i affärsterapi innan jag är redo för Ullared.

Kanske att det kan gå bättre om jag är full. Har ju inga problem att köa vid baren och garderoben när jag är ute. Inte vad jag kan minnas iaf... Å andra sidan så brukar det kunna försvinna sjukt mkt pengar när jag är ute, så det kanske inte vore ngn höjdare att gå lös i typ Sveriges största varuhus onykter. Får nog ta och fundera vidare ett tag.

Det är bara att inse, jag är en karl i en kvinnokropp. Tror att jag skulle passa bra på en parkbänk utanför med en kall cola i handen, medan sambon springer omkring där inne. Han älskar nämligen IKEA och andra sånna affärer!

 Man kan fråga sig vem som är vem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0