Så mkt att göra, så lite som blev gjort...

Det var så mkt jag/vi skulle göra idag. Tvätta, städa, pynta, baka och allt annat som hör första advent till.

Vi gick och handlade. Det var ungefär så mkt vi gjorde. Sambon var lite smått bakis och inte alls på humör för en massa saker drygt halva dagen. Jag hakade lite snyggt på den sinnesstämningen. Det är ju så lätt hänt! :-) Men en storhandling på coop blev det iaf.

De hade dock slut på pepparkaksdeg. De som har haft enorma lager där i kylrummet, hade dagen till ära helt sopslut på deg. Typiskt! Det var bara att traska till ICA efter att vi hade ätit och kolla om de hade där istället. Det hade de. I en kyl brevid grönsakerna. Jag tänkte dock inte på att leta där, så efter att ha sprungit runt i den lilla affären i vad som kändes som en timme minst så hittade jag till slut en kille som jobbade där som jag kunde fråga. Han var så trevlig att han tom sprang tvärs genom affären för att visa var de låg. Sånt gillar jag! Ja, inte att de gömmer pepparkaksdegen för mig, utan trevlig personal i affärerna. Det gör så himla mkt!

Hann med att baka en paj till imorgon då alla Elsas kompisar ska komma tillsammans med sina mammor för att baka pepparkakor. Det var skönt! Då har jag bara två pajer kvar samt lussekatter. Plus att jag ska städa. Men de kommer inte förrän klockan tio, så det ska nog hinnas med. Hoppas det iaf! Hinns inte lussekatterna med så får jag bjuda på vanliga bullar istället. Det funkar nog det med. De vet ju inte vad jag hade planerat, så....

Läste förresten mitt inlägg från igår. Var jag full, eller? Man skulle kunna tro att det var jag som hade bastat och druckit öl. Jäklarns vad fingrarna hade hoppat runt på tangenterna! Jaja, så blir det ibland.

PBP har börjat sova bättre på nätterna. Det är skönt! Däremot är det stört omöjligt att få henne att somna på kvällarna! Vet inte om det har och göra med att hon nu har sovit lite längre på dagtid. Kanske skulle prova att begränsa det lite. Vill nämligen att hon ska gå och lägga sig vid 7-tiden och somna ganska så omgående. Inte klockan 9 och ändå inte somna på direkten.

Detta är ständigt upe till diskussion hemma hos oss. Har fram tills nu varit på PBPs sida och inte tyckt att det har varit så farligt, men efter att ha fått sitta inne hos henne i en timme innan hon somnat ganska så många kvällar nu, så har tom jag börjat tycka att det får räcka. Har även provat att hon får skrika. Inte heller det fungerar...

Sambon vill att vi ska försöka få hjälp med sömnen. På BVC sa sköterskan som vi har att det enda som gäller är 5 min metoden. Vi körde den i två månader, utan att det fungerade. Vi följde den verkligen till punkt och pricka, så det är inte så att vi "fuskade" lite då och då och förstörde metoden på så sätt. Nej, jag tror helt enkelt inte att den passar för PBP. funderar på om det är ngn idé att boka ett möte med BVC eller om man ska försöka få råd ngn annanstans ifrån.

Kanske skulle prova att väcka henne tidigare på morgonen. Vända lite på dygnet. Jag har ju varit ganska så bortskämd nu och fått sova till klockan sju-halv åtta. Ska prata igenom alternativen med karln imorgon. Nu är det dags att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0