Nu ska här klagas lite!

Jag är så sjukt trött idag! Först så hade jag jättesvårt att komma till ro igår kväll och kunde inte somna. Precis när jag så där lagom hade lyckats med den saken så vaknar PBP. Men det var ju ganska så skönt tänkte jag. Att hon vaknar så här tidigt. Då får jag sova många timmar i sträck sen. Jo tjena! PBP tänkte samtidigt: Vad bra att jag vaknade så här tidigt! Nu hinner jag ju vakna flera gånger till under natten... Vi tänker lite olika jag och min dotter, kan man säga!

Hon får upp mig ytterligare tre gånger. Under hela natten kanske jag har fått fyra timmars osammanhängande sömn. Ingen höjdare om man är jag. Är en sån där minst åttatimmars-tjej. Sen satte katterna igång och körde sitt raci i morse när karln hade gått hemifrån och innan PBP hade vaknat. Alltså den där tiden då det är som skönast att sova helt enkelt.

Tänkte dock att det gör ju inte så mkt. Jag får ju sova middag sen. Kunde ju jag tro. Kunde verkligen inte varva ner. Finns det ngt mer stressande än att veta att man måste sova just nu för att orka med en ev jobbig natt. Efter ca en timme somnade jag. Gissa vad som väcker mig typ en microsekund senare. Ena katten sitter en meter bort och spyr. Sen var det ju kört med sovandet. Detta har resulterat i att jag är en illamående zombi som bara väntar på att det ska komma ngn stackars människa i min väg som jag kan skälla lite på. Undra om jag ska förvarna sambon om mitt härliga humör, eller om han hellre tar reda på det själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0