Bio och annat.

I går packade vi in oss i bilen och åkte til mamsen och papsen i Eskilstuna. Trevligt att träffa dem igen! Vi blev bjudna på fläskfilé med svampsås innan vi åkte iväg till stan och gick på bio. Tänk er. Jag och karln gick på bio alldeles för oss själva.

Vi såg 2012. Jag lyckades hålla mig vaken under hela filmen trots att den började vid nio och höll på i 2,5 timmar! Det måste vara ett ganska bra betyg åt filmen. Den var som en riktig katastroffilm ska vara. Mkt som händer, lite sorgligt, lite sentimentalt och ett slut som inte överraskar allt för mkt. Jag tyckte dock att den var bra gjord och det hände mkt saker hela tiden. En bra film som jag kan rekommendera!

Blev dock lite irreterad på två tjejgäng som bara satt och fnittrade hela tiden. Framför allt när det var lite mera sorgligare partier. Då ska ju jag leva mig in i filmen och gråta en skvätt, utan att ngn mårker det. I stället så satt jag bara och irriterade mig på dessa tjejer. Gissa om jag blev helnöjd när en kille ryter till med: Är ni helt dumma i huvudet eller? Håll käften och titta på fimen i stället. Kanske sa han inte ordagrant så. Jag hörde inte riktigt, men på tonläget lät det helt klart som att han menade det som jag skrev iaf. Varför kan inte jag säga ifrån så där oxå. Varför sitter jag bara och irriterar mig i det tysta? Hmmmm, kanske ska ta och jobba lite på det...

PBP fick sova uppe i stora huset med mormor och morfar och jag och sambon fick sova nere i gäststugan. Detta för att jag skulle få sova en hel natt. Gissa om det var skönt!?! Nog för att jag vaknade typ en gång i halvtimmen iaf. Jag gör ofta det när jag sover borta nu för tiden. Men jag slapp ju gå upp alla dessa gånger. Jätteskönt. Tror ni att det blev ngn sovmorgon? Nepp, kan jag berätta. Vaknade vid halv sju och var så sjukt kissnödig och inte speciellt trött längre så jag var tvungen att gå upp i stora huset då. Trodde att alla var vakna där, men det var bara mamma. PBP låg alltså och snusade för fullt. Hon sov till kvart i åtta hon. Dessutom så hade hon sovit bra hela natten. Sånt ska hon ju göra hemme ju. Nu var hon ju hos folk som aldrig annars har småbarn, eller djur för den delen. Då kan hon ju passa på att krångla. De orkar ju med det en natt liktsom. Nej, jag antar att hon spar stulnätterna till mig. Hon är ju så himla omtänksam min lilla dotter! :-)

I dag har vi varit och köpt kläder till mig och PBP. Gick ganska så bra, men gud vad svårt det ska vara att hitta mammakläder. Väldigt få ställen säljer det. Hittade bara på H&M. Enstaka plagg fanns på name it oxå. Vill man ha ngt får man skicka efter det och hoppas på att det passar. Det är ju så jobbigt att hålla på att skicka tillbaka och så!

Sen en sväng förbi systeryster och Svensson. Det är lite synd om PBPs moster förstår ni. Hon försökte sig på att flyga ensam, utan häst över ett hinder. Det gick så där kan man säga. Det hela slutade med en lätt hjärnskakning. PBP hade ju köpt paket som vi överlämnade och så hade vi köpt med oss lite krya på dig-pizza. Verkade fungera bra, för vi fick en TV med oss hem. Tack, tack så mkt!

Äntligen hemma nu iaf! Ska väl snart ta och bädda ner PBP i sängen och sätta igång och göra årets första julskicka. Vi brukar aldrig göra den så här tidigt. Max ett par dagar för jul. Men i år har jag gått oc varit sugen på skinksmörgås med hemlagad senap och ett stort glas mjölk hur länge som helst. Och är man gravid så får man lite oftare som man vill. Altså blir det en adventsskinka i år. :-) Senapen gjorde jag i onsdags, så den har stått till sig och blivit perfekt nu lagom till helgen. Mmmmm. Det ska bli så gott!

Det är ju så himla gott att ta sig en smörgås precis när skinlan är klar så att den fortfarande är varm. Lägga en lagon tjock skiva på en bit julknäcke och ha på ett gigantiskt lager med senap(hemlagad), ta en tugga och sen bara njuta. Jag blir ju alldeles till mig bara jag tänker på det. :-) Ngn som vill hålla mig sällskap och få en macka? Sambon är nämligen och bastar med grabbarna, så jag får sitta och njuta i min ensamhet. Iof kanske inte det är helt fel det heller. Tända ngr ljus, göra en kopp the och äta min smörgås i lugn och ro. Det låter bara bättre och bättre ju mera jag tänker på det.

En lugn kväll för mig själv. Mmmmmm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0