27 år och snart 7-barnsmamma.

– Jag får många kommentarer som ”hur ska du klara det här?”

Jag lägger mig inte i hur många barn folk har. Kan tänka mig att det är hur mysigt som helst med en stor familj. MEN, jag blir lite fundersam när hon säger att hon har provat alla preventivmedel som finns. Ok med olika sorters p-piller, spiraler och sprutor och alla andra hormonbaserade läkemedel som finns. Hennes kropp kanske inte lyssnar på dessa hormoner. Men hallå, kondom! Jag har mkt svårt att tänka mig att kondomen kan ha spruckit sex gånger. Tror inte riktigt på att hon har testat alla preventivmedel... Ok om det kanske händer en eller två gånger, men inte sex gånger för samma par. Om de inte använder samma kondom flera gånger då kanske.

Jaja, de kanske kör med alla preventivmedel samtidigt. Jag är inte där i sängkammaren och kan alltså inte veta om mannens spermier är utrustade med jetmotor samt ett litet svärd som de skan skära sig ut ut gummit med. Kanske har hennes livmoder och ägg någon sorts mystisk dragningskraft som gör att ingenting kan hålla de små simmarna borta? Inte vet jag, men det känns iaf inte som de har testat riktigt allt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0