Vakna till liv.

Klockan är nu snart 19.30 och jag börjar precis vakna till liv. Det är ju sjukt hur lång tid det tar och återhämta sig nu för tiden! Undrar om det beror på åldern eller på att man inte är ute lika ofta längre. Eller kanske för att man inte kan ligga och sova hela förmiddagen när man har smått i huset? Kan ju vara en kombination av allt...

Gårdagen var jättetrevlig iaf! Anna och systeryster kom hit och vi lagade lite tacos, gjorde oss iordning och snackade skit. Mysigt! Det är ju så himla sällan som vi träffas så här. Sen åkte vi taxi till Fanna där vi var på fest hos en av mammorna från Sandras mammagrupp. Riktigt roligt med många sköna människor och ölspel. Jag hade råkat glömma spriten hemma. Var dock väldigt noga med att packa ner frysta hallon och sprite. Vi fick ngr öl av snälla Nina. Så här i efterhand så var det nog lika bra att vi inte började grogga igång ordentligt jag och Anna, för då vet man aldrig var det hade slutat. Det räckte så bra det som var iaf! Sen var det ner till hamnfestivalen som gällde. Blev förvånad när det var svågern som körde, men trevligt att träffa honom ngr minuter!

Vi missade Alcazar. Suprise! NOT!!! Klart att vi inte skulle koma dit i tid till det. Lite trist, men det gjorde inte så mkt, för det var jäklarns trevligt iaf! När de stängde festivalområdet, så bar det av till Joar. Mkt flok som ville svänga sina lurviga. Skitroligt! Synd att de  inte hade öppet lite längre bara!

Vaknade i morse med den vanliga känslan, aldrig igen... Men, men, det brukar ju låta så. Ge mig ngr dagar så är jag nog snart på hugget igen. Det bestämdes att det är dags att göra Eskilstuna med systeryster och Anna ngn gång under sommaren. Det ska bli roligt! Skulle även vilja hinna med  ett besök i Uppsala. Skulle vara roligt att ta med sig lite folk härifrån stan och åka!

I morgon åker vi till Eskilstuna. Det ska inhandlas badkläder till PBP och ett par solglasögon med rem runt huvudet. Det gick ju så himla bra med att få PBP att vilja ha solglasögonen på sig i början, men nu har hon kommit på att det kanske inte är så himla kul att ha dem på sig iaf... Detgör att det bara blir en massa tjafs när vi är ute och går och det är inge roligt tycker jag!

Det börjar bli lite jobbigt med värmen nu för PBP. Hon har jättesvårt att komma till ro för att kunna somna. Hon är även alldeles klibbig dagtid, så nu är det klädsel blöja och trosor som gäller. Det blir även ett svalt bad innan hon ska gå och lägga sig. Vet inte riktigt vad man ska göra för att skydda henne från värmen, förutom att hålla sig inomhus under dygnets varmaste timmar och ge henne mkt att dricka. Vi  har en fläkt i hennes sovrum. Ngr tips om vad mer som kan hjälpa?

I helgen bär det av till Karlstad. Vi ska på dop. Det ska bli roligt att träffa lilla Alfred för första gången. Han är så söt på kortet som vi har fått! Det är så konstigt det där. Innan jag själv fick barn så tyckte jag att typ 97% av alla bebisar var allmänt fula. Nu när jag har fått barn så är siffran omvänd och det kanske bara är runt 3% av bebisarna jag ser som inte är så väldigt söta. Det måste ju vara ngn hormonrubbning som man får på köpet när man skaffar barn. Det tror jag iaf.

Fick mess om att de från gamla jobbet skulle ordna fest nästa helg. Jag som verkligen har sett fram emot det. Och så är jag borta då. Vi som typ aldrig är hemifrån ska vara i Sthlms skärgård precis den veckan. Är det inte typiskt?!? Men, förhoppningsvis så blir jag väl ditbjuden ngn mer gång. Att allt roligt alltid ska vara på samma gång...

Kände mig riktigt fin igår iaf när jag hade gjort mig iordning! Det är så himla roligt att göra sig fin inför en partykväll så där! I morse däremot så höll jag på att dö av shock när jag såg mig i spegeln! Hur tusan kan det bli så jättestor skillnad på bara ngr timmar? Visst att håret står åt alla håll och kanter. det kan jag ta, för jag ligger ju och gnuggar huvudet mot kudden hela natten. Eller iaf de typ fyra timmarna som jag sov. Men ögonlocken är alldeles uppsvullna, sminket som satt så snyggt igår ser ut som ngt som skulle passa riktigt bra i spökhuset på grönan... Är det så att man har nyktrat till och ser hur man egentligen såg ut, eller gör verkligen de där få timmarna med sömn verkligen så himla mkt negativt med utseendet? Om det är så, då kanske man skulle sluta att sova och bli snyggare för varje minut som går... Synd bara att jag är en sån jäklarns trött person bara!

Det var så fruktansvärt skönt att sminka av sig och ta en lång skön dusch och sen strutta runt i lägenheten i bara underkläderna resten av dagen! Som jag sagt förut typ hundra gånger så tycker jag verkligen om att känna mig ren!

Eftersom vi ska till eskilstuna i morgon så blir det ju ingen jogging då. Men jag har bokat in tisdagen till det. Det kanske blir tisdag, tosdag och fredag den här veckan. Sen ska jag bättra mig med sminket och plattningen av håret. Skärpning!

Hoppas det blir ngt svalare i morgon så vi slipper åka bil i den värsta värmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0