Uppe med tuppen. Igen....





Kan meddela alla att PBP vaknade kl 05.03 idag. Men det gör ingenting, för hon (och alltså även jag) har fått sova hela natten! Så nu ska jag väl käna mig utvilad antar jag... Men det kan jag säga att det är jag fetNOT!!! Råkade få syn på mig själv i spegeln på vägentill PBPs rum och har väl aldrig blivit så rädd ngn gång. Tvättade ju håret i går innan jag gick och lade mig så det står verkligen rakt ut åt alla håll! Sen ska vi väl inte ens ta upp hur gigantiska påsarna runt ögonen är. Jag ska nog vara glad att jag lyckades få upp ett par springor som jag kan titta igenom! Skyller så klart allt det här på joggingturen igår. Det kan verkligen inte vara bra att motionera om kroppen reagerar på det här sättet dagen efter... ;-) Nej, nu ska jag visa den, kroppen alltså, att det är jag som bestämmer när det ska motioneras och att jag minsann inte låter mig stoppas av extremt knullrufs(utan knull dock) och oigenkänligt ansikte. Kroppen får minsann ta och kommapå någonting bättre för att jag ska ge upp!

Idag jobbar sambon halv dag och kommer hem till oss strax efter kl 10.00. Då blir det till att packa ihop oss i bilen och ge oss av till Uppsala för att köpa joggingskor, ngt på akademibokhandeln (har inte använt mina presentkort som jag fick av jobbet i julklapp för några år sedan... Hoppas det fortfarande fungerar!), lära gå vagn, petskydd till eluttagen, ngn smart barnsäkring till våran stereohylla. Tror det var allt. Men antagligen kommer vi väl hem med en hel del annat superviktigt oxå. Det är lätt hänt om man ska göra ett besök på IKEA! 

 EKORRE lära-gå-vagn 

Har även fått sambon till att lova att vi ska äta kinamat. Han är aldrig sugen på det, utan vill hellre ha typ pizza eller äta på MAX när viär iväg någonstans. Men idag har jag som sagt övertalat honom.

I kväll ska jag och Sandra handla inför midsommar. Den gemensamma handlingen består t yp av potatis och sallad, men jag passar nog på att köpa ngt gott till grillen imorgon oxå. Det blir ju bäst om köttbiten får ligga ett bra tag i marinad och över natten är ju bäst. Så får det bli.Ska bara känna efter vad jag kan vara sugen på. Kanske ska unna oss lite svensk fläskfilé. Man vill ju inte gärna köpa dansk nu. Älskar ju grillad kyckling oxå. Och lamm har vi i frysen. Det är jättegott att grilla! Hmmm, det tåls att tänka på ett tag. Viktiga beslut närmar sig med stormsteg... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0