Uppe före tuppen idag.

Ja, tuppen låg nog och drömde sött när jag vaknade 04.42 av en skitglad och pigg PBP. Försökte att vara lugn och tyst och bara byta en blöja på henne och försökte vagga sängen lite så att hon skulle somna igen. Tror ni att det fungerade? Det kan jag berätta att det inte alls gjorde. Det är sådanna mornar som man önskar att man följde sina egna råd och gick och lade sig tidigt. Men men, förhoppningsvis så kan jag sova några minuter på fm. För visst borde väl PBP behöva sova en stund då. Tycker jag iaf. Det behöver verkligen inte betyda att hon tycker likadant. Snarare tvärt om. Det är när jag är som tröttast som hon är som piggast. Vi får se hur det går.

Lite uppdateringar gällande förändringarna här i livet. Igår plattade jag håret, målade på mascara, tog bort mascaran på kvällen samt tog en promenad. En ganska på bra dag alltså. På torsdag ska jag försöka ta mig till löplabbet oxå så jag kan börja ta mig ut i spåret. Sen hoppas vi på bra väder i några veckor oxå så jag hinner koma igång ordentligt.

Idag blir det väl till att gå till öppna förskolan när de öppnar om drygt tre timmar... Nästa vecka stänger de för sommaren och med största sannolikhet för alltid. Undrar vad jag och PBP ska hitta på på förmiddagarna då? Det är så bra att gå dit för då håller hon sig vaken fram till lunch. Är vi bara hemma så brukar hon vilja sova ett pass på fm. Det resulterar i att hon är för pigg för att sova efter lunchen, men för trött för att orka vara vaken hela dagen. Alltså vill hon sova ett pass på eftermiddagen oxå, vilket resulterar i att hon inte vill somna på kvällen när jag tycker att hon ska göra det. Det är lite pyssligt det dr med sovtiderna! 

Tror bestämt att det tänker börja regna snart. Det ser ganska så mörkt ut ute! Det betyder med ganska stor säkerhet att dagens promenad blir inställd. Måste ta och köpa mig ett regnställ så jag kan vara ute ordentligt i alla väder. Köpte mig ett par gummistövlar i höstas. Tror ni att jag har använt dem än? Nepp! Det har jag inte, för jag glömmer hela tiden bort att jag har dem. De är fina! Röda med mumintrollet på. Kankse ska ta på dem idag när vi går till öf och till coop för att handla. 

Nu är det en liten tjej som börjar bli trött på gåstolen. Bäst att ta henne därifrån! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0