Tro't om du vill.

Ja, tro't m du vill, men här skiner solen för fullt! Visst blir man glad när den äntligen tittar fram efter den här otroligt långa tiden då den har varit på semester eller något. Vågar man hoppas på att den stannar kvar till på fredag? Det kanske är att ta i, men jag är nöjd bara den skiner idag!

Nu på morgonen tror jag bestämt att det blir en promenad före öppna förskolan. Innan solen hinner gömma sig igen. Sen blir det till att sova middag, för PBP har varit vaken i natt oxå. Dock inte lika länge som de andra nätterna. Första gången vaknade hon vid 21.30. Då fick jag henne att somna om på 15 min, så det var ju inte så farligt. Andra gången vaknade hon vid 02.20 ca. Då tog det ungefär 40 min att övertala henne om att det inte var morgon riktigt än. Det värsta är ju att det är så svårt att koppla av och somna om igen när hon håller på så här. Bara hon eller sambon grymtar till eller vänder sig i sängen så är jag ju havvägs uppe ur sängen. Tänkte att jag kanske ska ta och sova lite middag precis när PBP har somnat in så jag orkar med ordentligt. Är nämligen väldigt känslig mot att sova för lite.

I dag jobbar sambon övertid till 20.00. De har infört ngt nytt skitsystem så chefen kan beodra övertid utan att man kan säga ifrån. Samtidigt har de sänkt övertidsersättningen. Bra personalpolitik, eller? Tror att alla där uppe älskar sin chef för tillfället... ibland vill man ju väldigt gärna komma hem i vanlig tid. Som idag tex närjag skulle behöva lite avlastning,men neeeej. Då sätter man sin personal till att jobba fram till 20.00 eftersom de bara jobbar halvdag på torsdag och alltså inte kan jobba ngr extratimmar då. Hoppas chefen har ett stort svart moln ovanför sig som bara vräker ur sig regn precis  hela sommaren!

Tror nog att dagen kommer att se ut ungefär så här. Först göra oss iordning, ta en promenad, Öppna förskolan, sova middag, gå och handla, äta middag, lägga PBP, sova lite igen och sen kommer han hem. Han med stort H alltså! :-)

När vädret är så här underbart och det blåser lite grann, kan man inte annat än att drömma sig bort till en sån här ser det inte härligt ut?!?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0