Träning inför tjejmilen.

Här kommer ett förslag för alla er som liktson jag planerar att springa tjejmilen. Jag har tagit träningsschemat från www.aftonbladet.se

Det här schemat var ett förslag om man vill försöka ta sig runt på 60 min. Vi får väl se hur det går med den tiden för mig, men det är ju alltid ngt att sträva efter.

Startvecka

1 juni - 7 juni

Tisdag: 25 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Torsdag: 20 min Nivå: Medel

- Distans, lite högre tempo än vid jogg eller promenadintervaller.

Lördag: 20 min Nivå: Medel

- Distans, lite högre tempo än vid jogg eller promenadintervaller.

Vecka 2

8 juni - 14 juni

Tisdag: 25 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Torsdag: 20 min Nivå: Medel

- Distans, lite högre tempo än vid jogg eller promenadintervaller.

Lördag: 20 min Nivå: Medel

- Distans, lite högre tempo än vid jogg eller promenadintervaller.

Vecka 3

15 juni - 21 juni

Tisdag: 20 min Nivå: Medel

- Distans, lite högre tempo än vid jogg eller promenadintervaller.

Torsdag: 20 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Lördag:25 min Nivå: Hård

- Kuperad terräng. Jogga sista 5 min.

Vecka 4

22 juni - 28 juni

Tisdag: 20 min Nivå: Medel

- Distans, lite högre tempo än vid jogg eller promenadintervaller.

Torsdag: 20 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Lördag: 25 min Nivå: Hård

- Kuperad terräng. Jogga sista 5 min.

Vecka 5

29 juni - 5 juli

Tisdag: 20 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Torsdag: 20 min Nivå: Medel

- Distans, lite högre tempo än vid jogg eller promenadintervaller.

Lördag:35 min Nivå: Medel/Hård

- Fartlek ca 15 min

Vecka 6

6 juli - 12 juli

Tisdag: 20 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Torsdag: 20 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Lördag: 20 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Vecka 7

13 juli - 19 juli

Tisdag: 35 min Nivå: Medel/Hård

- Kuperad terräng. Lugn jogg sista 5 min.

Torsdag: 30 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Lördag:40 min Nivå: Medel/Hård

- Fartlek ca 20 min

Vecka 8

20 juli - 26 juli

Tisdag: 30 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Torsdag: 35 min Nivå: Medel

- Distans, lite högre tempo än vid jogg.

Lördag: 40 min Nivå: Hård

- Tempoträning, 20 min.

Vecka 9

27 juli - 2 augusti

Tisdag: 45 min Nivå: Medel

- Distans, lite högre tempo än vid jogg.

Torsdag: 30 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Lördag: 50 min Nivå: Medel

- Distans, lite högre tempo än vid jogg.

Vecka 10

3 augusti - 9 augusti

Tisdag: 50 min Nivå: Medel/Hård

- Kuperad terräng. Lugn jogg sista 5 min.

Torsdag: 30 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Lördag: 60 min Nivå: Medel

- Distans, lite högre tempo än vid jogg

Vecka 11

10 augusti - 16 augusti

Tisdag: 30 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Torsdag: 40 min Nivå: Medel

- Distans, lite högre tempo än vid jogg

Lördag: 60 min Nivå: Hård

- Fartlek: 20 min

Vecka 12

17 augusti - 23 augusti

Tisdag: 60 min Nivå: Medel

- Distans, lite högre tempo än vid jogg.

Torsdag: 30 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Lördag: 30 min Nivå: Hård

- Distans, lite högre tempo än vid jogg

Vecka 13

24 augusti - 30 augusti

Tisdag: 20 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Torsdag: 20 min Nivå: Lätt

- Lätt jogg

Söndag TJEJMILEN!!!!

60 minuter!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Stod det hur fartleken skulle göras, var det typ intervall då eller?? Kör igång träningen imorron...puss puss

2009-06-22 @ 21:10:32
URL: http://skosmusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0