Tom.

Idag är det en sån där dag som jag bara är alldeles blank uppe i hjärnkontoret. Är det inte konstigt att man vissa dagar kan ha hur mycket tankar och funderingar som helst som flyger omkring. Jag brukar inte ens komma ihåg allt när jag väl ska sätta mig ner och skriva av mig alltsammans. Medan dagar som den här så har jag svårt att ens komma på en rubrik. Och det behövs ju inte direkt många ord till en sån... Ändå har jag behovet av att skriva av mig ngt iaf, så idag kommer det nog mest bara vara babbel om allt och inget. Mest inget skulle jag tro!

Satt och funderade på lördagen. det blir ju som jag säkert har tjatat om tidigare en tjejkväll. Vi blir nog inte så himla många den här gången, men då blir det ju litet och intimt på ett annat sätt istället. Oavsett hur många som kommer så ska jag ju bjuda på ngn mat. Blev tipsad om att jag gör rätt så goda pajer, men det känns som att jag alltid gör paj. Fast kommer jag inte på ngt annat så blir det väl det gamla vanliga. Funderade ett tag på om vi skulle grilla. Men då är man ju lite mer beroende av vädret... Sen var jag inne på tacos, med alla dess tillbehör inkl.tequila som är given tillsammans med tacos. Är dock kanske inte så himla sugen på tequila efter förra helgen... Ngt som jag absolut inte är sugen på är aquavit (eller hur tusan det stavas) Fy sjutton vad äkligt det är! Det kan inte vara bra att dricka sånt rävgift! Förstår inte ens att det finns folk som köper det! Men nu var det inte riktigt det jag höll på att skriva om.

Så här fungerar min hjärna. Jag börjar tänka på en sak. Följer en linje, sen blir det helt plötsligt en avstickare längs en annan linje. Det ena leder till det andra och helt plötsligt är hela huvudet fullt med linjer. Det blir ett helt stort trasselsudd. Och innan man vet ordet av så har man glömt bort var man började någonstans. Borde kanske försöka struturera upp tankarna på ngt vettigt sätt, men jag vet inte riktigt hur. Eller så får jag helt enkelt bara acceptera att jag är lite tankspridd och smått senil emellanåt. Det lutar nog åt det hållet.

Jag kan tänka mig att jag kan verka virrig ibland på krogen oxå. Jag har ju lite dålig hörsel. Har väldigt svårt att uppfatta vad folk säger om det är ljud i bakgrunden. När man då är mkt folk på samma ställe så hör jag inte ett smack. Även vid en lite större middag, eller kanske en kafferast så kan det vara likadant. Jag behöver koncentrera mig och titta på läpparna på den som pratar för att uppfatta vad personen säger. Inte så lätt om flera personer tycker att man ska uppfatta vad de säger. Det är lite pinsamt oxå. Speciellt när man har sagt va typ tre gånger och fortfarande inte hör den fjärde gången då personen oftast även skriker in i örat på en, vilket inte hjälper, utan bara gör ont! Till slut så lådsas man att man har hört och nickar lite medhållande och hoppas på att det passar till det som sades. Det här är nog en bridragande orsak till varför jag helst dansar när jag är på krogen. Inte så himla roligt att sitta och titta på personer som pratar med varandra och mig, utan att höra vad de säger. Fast å andra sidan så är det ju så sjukt roligt att dansa oxå! Inte speciellt vackert att se på kanske, men fruktansvärt roligt! Dansar dock aldrig nykter. Försökte en gång som gravid, men det var ingen höjdare direkt. Krogen är så sjukt mkt roligare när man är lika packad som alla andra som är där! Kanske ska ta och jobba på det där med att dansa nykter. Det blir en riktig utmaning i sånt fall!

På tal om att dansa så har jag velat gå och lära mig dansa salsa eller ngn annan rolig dans. Vet inte riktigt hur det där fungerar om man ska gå en kurs. Har de karlar på lager som man kan få låna, ungefär som man får låna skor i bowlinghallen? Eller måste man gå som par? Jag har ju ingen lust att dansa med en av de andra överblivna tjejerna i gruppen. Jag är ju inte där ör att lära mig killsteg. Har försökt få sambon till att gå på en danskurs med mig. Det är som att prata med en bergvägg! Han vill fortfarande inte efter typ fem, sex år av övertalningsförsök. Har börjat ge upp det nu. Det kanske är lika bra förresten. Vi skulle nog mest bli osams kan jag tänka mig. Hmmm, lika bra att gå själv. Och om jag skulle få arslet ur vagnen och ta mig till en sån där danskurs så kanske han skulle ändra sig och följa med på kursen efter, vem vet? Är det ngn som kan tänka sig att gå och lära sig dansa med mig? Kanske ska ta och sätta ut en liten kontaktannons. Den skulle kanske se ut ngt sånt här: Smårund, snart  30årig (hu!!!) tjej, med fötter som springer sin väg så fort de får se ett par högklackde, söker karl att svänga sina lurviga med. Du bör ej vara under 175 cm och inte lukta alltför mkt svett. (Det vill man ju inte om man ska snurra runt där i närheten av armhålan...) Du bör ej heller ha alltför känsliga fötter. Stålhätta kan vara att föredra! Svar till, "har aldrig dansat nykter". Tror ni den gör succé?

Men är det inte salsa de dansar de här fjäderprydda damerna i Rio? Högklackat, fjädrar och lite paljetter på stringtrosan. I sånt fall kan man ju dansa själv. Det e ju bra träning och så... Kom igen nu alla tjejer! Nu tar vi och klistrar på ngr paljetter på tuttarna drar på oss våra finaste string, rycker fjädrarna av påstpyntet och tar oss till en dansstudie fortast möjligt! Här ska shejkas på mammafläsket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0