Städa.

Jag tycker verkligen inte om att städa. Ser det mest som ett nödvändigt ont. Det är ju trevligt att ha ordning och reda och rent och snyggt omkring sig, men fy tusan vad vägen dit är trist!

Jag har tidigare tyckt att vi har haft det ganska ok på städfronten. Visst ibland har väl dammsugaren fått lite väl lång semester, men för det mesta så har jag tyckt att vi har skött det hela ganska så bra. Det har vi INTE kan jag säga. det syns nu när vi har en liten tösabit som krälar och kryper omkring på golvet mest hela dagarna. Om jag inte dammsuger minst en gång per dag så ser hon ut som en stor dammtuss hela hon. Inte roligt! Så nu är jag så illa tvungen att da en sväng om med dammsugaren VARJE dag. Fy tusan alltså! Ta de senaste dagarna som exempel. I förrgår så dammsög jag på eftermiddagen. Igår morse när vi kom upp så hittade jag dammelefanter lite här och där så jag körde lägenheten runt med miledamoppen. Trodde i min enfalld att det skulle räcka för dagen. Men nej, självklart inte. Var ju tvungen att dammsuga på eftermiddagen igen... Inte roligt alls, om ni frågar mig!




Vet inte riktigt vad jag ska göra för så här kan man väl inte hålla på resten av livet, eller kan man det? Visst, vi skulle ju kunna bli duktigare på att borsta katterna. På dagtid hinner jag inte, men skulle ju kunna göra det på min egentid på kvällen. Saken är bara den att när man borstar tre långhårskatter så flyger det hår precis överallt. Det bästa är att dammsuga direkt efter, men det vill jag ju inte göra när PBP sover. Jag kan ju inte göra det på morgonen innnan hon börjar krypa runt heller så där ngn gång mellan fem och sex på morgonen. Är ganska så säker på att grannarna skulle ha lite att invända mot det! Kanske skulle ta och raka av dem all päls... Men jag tycker ju inte att sånna där nakenkatter (sphynx) är speciellt fina, så kanske inte iaf.


Suanho´s Tutankhamen


Har pratat med sambon om att köpa en sån där självgående dammsugare som jag bara kan sätta igång när vi ska ut och gå PBP och jag. Han påstår att en sån inte skulle funka hos oss för att vi har för mkt saker. Visst, han har säkert rätt. Men skulle han verkligen säga likadant om det var han som var hemma och fick dammsuga ihjäl sig? Skulle inte satsa mina sista slantar på det, jag... När jag får ett jobb och tjänar lite egna pengar så ska jag köpa mig en sån i present för att jag har varit såååå duktig de här åren som jag går hemma och dammsuger och passar barn. Även om den kanske inte kommer in i alla hörnen så måste den väl kunna leta upp de största dammelefanterna och eliminera dem åtminstonde.




Nepp, man skulle ha en liten tomte inneboende som kunde gå omkring och städa hela dagarna. Vore inte helt fel, eller hur!?! Om det är ngn som vet var man får tag på en sån och om de tar mer betalt än mat och husrum så tveka inte att höra av er. ;-)


Ser det inte VÄLDIGT bra ut så säg!

Annars har jag väl inget annat val än att ta på mig städskruden igen och städa vidare...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0