Sovmorgon!

Idag fick jag, tro't eller ej sova fram till 06.12 då min lilla älskling vaknade. Vet inte om det kan ha varit pga att jag bytte en blöja på henne innan jag gick och lade mig, så hon inte behövde bli så blöt under natten. Eftersom hon sover ca tolv timmar i sträck så brukar blöjorna vara så tunga att man lätt skulle kunna slå ihjäl folk med dem! Idag var det inte så och det skulle ju vara väldigt skönt om jag har kommit på hur man får henne att sova en timme extra så här på morgonen!

En annan helt underbar sak med den här dagen är att politikerna har dragit tillbaka sitt förslag om att lägga ner våran öppna förskola. Så himla skönt! Nu kan vi se fram emot hösten då PBP kan leka med de andra barnen, ha roligt och utvecklas. De påpekade att ledläggningshotet kan komma tillbaka till år 2010s budget, men då hoppas jag verkligen att alla duktiga engagerade föräldrar orkar ta upp kampen igen! Nu får vi iaf njuta av sommaren och glädjas åt att öpnna förskolan får vara kvar ett tag till!

Regnar ute idag, men jag är på ett så bra humör så jag tror att det kan bli en promenad idag iaf. Kanske inte en jättelång, men en liten är ju bättre än ingen alls. Plattningen, sminkningen och borttagningen av sminket går alldeles utmärkt! Skönt att känna sig något finare på dagarna! Undra vad jag ska utöka med nästa vecka? Några förslag?

Imorgon ska jag och PBP till mitt gamla jobb och titta på deras avslutning. Det ska bli så mysigt! Roligt att träffa alla gamla arbetskamrater oxå! Efter det tar vi nog en lunch på stan och går och köper ett par nya joggingskor till mig. Så är planen iaf. Sen vet man ju aldrig riktigt vad som händer när man har en liten med sig. Ev kanske vi sjkuter upp shoppingen till söndag eller så, men det får vi se. När de väl är inköpta så kommer det en bild.

Kom på att det ju är återträff i höst, som jag har berättat tidigare. Jag har alltid varit den tjocka, inte allt för snygga tjejen direkt. Vore roligt att vara lite mindre till dess! Bra att komma på nya saker som kan motivera en! Ska anmäla mig till tjejmilen oxå. Kan nog kanske få ihop ett lag! Det vore roligt!

Mamma och pappa har varit så gulliga så de har köpt en sån där bärstol till PBP som hon ska kunna ha med sig i båten i sommar. Så vi slipper släpa vagnen. Det kan ju vara skönt! Med en sån kan man ju stanna på vilken ö man vill. Det behöver inte finnas vägar eller ens stigar. Vet inte vad det var för märke, men här kommer ett exempel på hur de kan se ut.



Nu hoppas jag bara på att det blir fint väder för alla barn som slutar skolan imorgon!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

JAG HAR UTMANAT DEJ...ANTAR DU UTMANINGEN??



http://skogsmusen.blogg.se/2009/june/listan.html

2009-06-10 @ 19:23:22
URL: http://skogsmusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0