Skolavslutning.

Idag har jag och PBP varit på skolavslutning på mitt gamla jobb. De hade gjort en superbra show! Det var nog den bästa jag har sett! PBP skötte sig exemplariskt! Hon dansade med när de sjöng och var glad största delen av dagen. Vi fick tårta. Jättemycket tårta! Jag vet inte riktigt hur många människor de hade beräknat skulle komma till avslutningen. Tårta fanns det iaf till typ 80 personer om inte ännu fler.

PBP har ju alltid varit lite blyg av sig, men den här veckan är det extremt! Hon har tyckt att det har varit väldigt jobbigt med andra människor än typ mig. Idag gick det dock helt ok. Hon tyckte att det gick bra att vara hos några andra en kort stund på em, när hon hade spanat in vad de var för människor egentligen under några timmar först. Hoppas att hon blir lite mer framåt senare!

Tänk att det blev sol tillslut idag. Det trodde jag verkligen inte i morse när vi gick hemifrån! Det verkligen öste ner, så jag struntade i att ta med vagnen. Jag tycker inte att det är ngn höjdare direkt att gå på stan om det öser ner. På stan behövde jag ju gå för att kunna införskaffa mig ett par träningsskor. Får se om jag kan locka med mig sambon till Uppsala på söndag kanske. Jag får väl muta honom med att han kan få vara på akademibokhandeln hur länge han vill. Han älskar det. Jag hatar det. Men ibland måste ju även mannen få som han vill. Just det, jag har ju presentkort där som vi fick i julklapp av jobbet för några år sedan. Hoppas de fortfarande gäller! Ännu mer att locka med. Kan nog tänkas att han följer med till slut.

Nästa vecka sätter jag igång med träningen. Joggingen, lunkandet eller vad det nu kan kallas för så här i början. Inte tusan ser det vackert ut när man försöker springa. Därför är det så himla bra att ha spåret så här nära. Inte lika många som ser en där. Sen kommer ni nog få höra om min träningsvärk. Om jag får träningsvärk i skinkorna av att göra absolut ingenting som i söndags, så kan jag ju tänka mig att jag kommer att vara typ halvt invalido efter några kilometer i träningsskorna. Men tänk så snygg jag kommer att bli! ;-)

På lördag är det dags att baka tårta igen. Vi ska fira sambon tillsammans med närmaste släkten. Gjorde jordgubbstårta förra lördagen när vännerna var här och de sa att den var så god så jag tar och gör den den här helgen oxå. Hoppas att de inte ljög bara. Men det tror jag inte, för jag tycker om den iaf. Världens enklaste. Men så är det ofta att det enklaste är bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0