Så himla sugen.

Ibland kan jag bara få ett sånt himla sug efter vissa saker. Kanske ska klargöra att jag pratar om mat den här gången... Just nu är jag otrolit sugen på fetaost och inte vilken fetaost som helst utan den som de har på ett matställe i Uppsala. Har precis glömt bort vad det heter. De har iaf en salladsbar där man väljer själv vad man vill ha i sin sallad. Deras fetaost är iaf den utan tvekan godaste fetaost jag någonsin har smakat. Den är liktsom lite krämigare än vanlig och väldigt salt. den är helt underbar. Jag rekommenderar alla som läser detta att åka dit och prova. Det skulle kanske underlätta för er om jag kunde komma på vad resturangen heter, men tyvär så är det ganska tå tomt uppe i salladsdelen av hjärnan...

Jag återkommer med namnet en annan gång. Annars är risken den att jag får sitta här och klura och fundera resten av kvällen och natten. Och det vill jag ju inte!

Just det! Jag kom ju just på att vi ska åka till just Uppsala imorgon. Det är ju toppen! Då kan jag ju springa förbi och titta och förhoppningsvis oxå memorera vad resturangen heter. Vet inte hur maten är för övrigt. Men bara fetaosten är värt besöket!

Undrar om det var joggingturen som tog fram suget i mig. Jag börjar nämligen bli sugen på att äta grekiskt eller på trattoria commedia (eller hur det nu stavas). Så himlans gott! Och en god öl eller drink på balkongen i solskenet. Mmmmm...

Kanske ska ta och uppsöka sängen för att se om jag kanske kan föra in dessa underbara saker i nästa dröm. Vore underbart att sitta i värmen och smutta på en drink samtidigt som man äter lite god mat resten av natten. Fördelen med att njuta av maten på ett sånt sätt är ju att man inte går upp ett endaste gram heller! :-)

Jag ska avsluta med det bästa av allt: Tapenade!!!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0