Nåttarö.

Nåttarö är en ö i Stockholms skärgård som ligger mig lite extra varmt om hjärtat. Familjen var där med båten ofta när jag var liten. Mamma tältade där och pappa jobbade där när de var unga. Jag har även återvänt dit vid flertalet tillfällen när jag har blivit lite äldre.

Senast var när jag fick med sambon på en cykeltur dit. Det är en sträcka på 15 mil från oss. Jag har aldrig varit så imponerad av mig själv som den gången. Jag cyklade 15 mil på en dag! Visst hade vi tränat en del innan dat var dags, men 15 mil var mer än jag igentligen trode att jag skulle klara av! Det var nog tur att sambon hade en tungt lastad cykelvagn bak på sin cykel, för då gick det i min takt. Vi stannde några gånger för att äta och sånt. En kisspaus på hela vägen för mig. Antar att jag svettades en hel del eftersom jag bara behövde en sådan paus. Som tur är så känner man väl inte riktigt sin egen stank och sen så var vi ju faktist ute i friska luften oxå. Det var skitbra för när vi kom till Nynäshamn så kunde vi ducha i gästhamnen. Toppen! Det var nog den skönaste duschen jag någonsin har tagit! Fast konstigt nog så var jag inte speciellt trött när vi kom fram. Det hade väl slagit över totalt som det kan göra med barn när de blir övertrötta.   

Det var konstigt, för det enda som jag hade ont i efteråt var de lite mer privata delarna som hadefått skavsår efter otaliga timmar på sadeln. Sånt får man ju räkna med tycker jag. Trodde inte att jag skulle kunna röra mig på flera dagar, men det kunde jag minsann!

Som sagt var. En utav de prestationerna jag är mest nöjd med här i livet. Jag kan bara jag ger mig sjutton på det! Här kommer några bilder från ön.













Fy, vad härligt! Jag längtar till  när jag, PBP, systeryster, mamma, och pappa ska packa ihop oss på båten och njuta av den svenska sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0