Känns konstigt!

PBPs morfar ringde idag och undrade över våra planer för midsommar. Jag berättade vad vi hade tänkt oss och han undrade om vi ville ha barnvakt. Hörde på honom att frågan inte handlade om ifall vi ville ha barnvakt, utan om han och PBPs mormor fick vara barnvakter. Hörde efter med sambon och nu helt plötsligt så är vi utan barn på midsommar. Det känns lite konstigt eftersom hon var med i planerna liktsom. Det känns ändå rätt ok för i år förstår hon ju inte riktigt vad som händer. Men nästa år vill jag fira tillsammans med henne.

Sen är ju frågan hur vi gör med hämtning. Eftersom hon redan är i Eskilstuna så skulle det vara roligt att gå till Grundby limpasom vi alltid gjorde när vi var små. Där har de midsommarfirande på midsommardagen. Jättetrevligt minns jag det som iaf. Midsommarstång med musiker och sångare, lotteristånd och fiskdamm är annat roligt som iaf brukade finnas där. Jag vet ärligt talat inte ens om det här firandet fortfarande existerar.

Till saken hör att jag inte kör bil dagen efter jag har druckit alkohol. Eftersom att vi nu blev barnfria så vore det ju gott med några öl och kanske ett par glas vin, men då måste vi ta tåget för att hämta hem PBP. Lite krångligare och tar mkt längre tid! Nepp. Jag har ju min helg nästa vecka. Så jag tror att det kan bli en öl till maten, men inget mer. För då kan jag ju köra och vi kan åka till Grundby limpa om det fortfarande finns kvar vill säga.

På tal om midsommar. Tittade på vädret. Det skulle bli mulet med chans för sol och risk för regn. Snacka om att helgardera sig! Fast å andra sidan så är det ju lite så som vädret brukar vara på midsommarafton. Frågan är ju bara hur man ska klä sig. Bäst att packa mer varma kläder iaf!

Så är det ju snart hamnfesten. Hoppas verkligen att det uppehåll då! Nog för att det finns tält och så, men jag tycker bestämt att det vore skönare om regnet kunde hålla sig borta! Hoppas vädergudarna lyssnar på mig!

Ska nog passa på att vila ögonen en stund. man vet ju aldrig när PBP tänker vakna nu för tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0