Hurra för PBP!

Vat ni vad PBP gjorde idag? Hon kissade på pottan för första gången. Visst är hon duktig!?! Hon förstod nog inte riktigt varför jag jublade och blev så glad, men är mamma glad så ska man nog vara det tänkte hon och skrattade för fullt hon med. Började idag med att sätta henne på pottan efter varje måltid. Tidigare har det bara varit ngn gång då och då för att hon ska vänja sig med att sitta på pottan en liten stund bara. Tänkte att det måste väl vara ungefär likadant att få hundar och ungar rumsrena. Och så satte vi igång ordentligt. Och nu har vi kommit till ruta ett iaf. Och det är inte dåligt det. Idag är jag en riktigt stolt mamma som har skickat kissmess till alla möjliga.

BABYBJÖRN Pottstol
En sån här fin potta har PBP. En röd.

I natt hände det igen. PBP vaknade vid nio, då by the way, jag hade tänkt att gå och lägga mig för att få sova en stund om hon skulle krångla i natt igen. Hon vaknade alltså vid nio och somnade om igen vid halv tolv. Jag hade försökt få henne att somna i sängen i nästan en timmes tid. Även försökt att vagga henne till söms i famnen och sedan lägga ner henne, men då vaknade hon igen. Då tröttnade jag iaf och tog in henne till våran säng. Gick inte bättre det. Efter ett tag så sa sambon att han kunde ta henne ett tag och försöka. Det brukar nämligen alltid gå bättre när han lägger henne av någon konstig anledning. Vet inte vad jag gör för fel. Till en början verkade det som att hon skulle somna på en gång. Jag tjuvkikade i våran babymonitor för att se vad vi gjorde olika. Men helt plötslig kommer hon på att hon ska till och somna och sätter igång med att skrika för fullt. Håller på så tills sambon ber om en flaska välling vid halv tolv och efter det så somnar hon om rätt så fort. Vet inte riktigt vad hon har kommit in i för fas nu. Kanske det kan vara mardrömmar eller ngt liknande. Hoppas det går över snart bara. Det är inte min starka sida att vara vaken mitt i nätterna.






Men det här hade jag glömt bort eftersom min stora tjej har kissat på pottan idag!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag fick messet och jag kan lova att det blev hurrarop på jobbet både av PBPs moster och mormor...hehe viklen duktig tjej!!!Puss henne mycket från mej

2009-06-15 @ 17:38:02
URL: http://skosmusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0