Hur fungerar det?

Jag funderar på hur det kan komma sig att PBP är så himla pigg och jag är så himla trött. Visst hon har sovit i elva timmar och jag i ca sex timmar. Kan bero på det. Jag har försökt få henne att sova en stund nu på morgonkvisten eftersom hon vaknade ganska så tidigt. Hon har varit gnällig och gråtig, så jag tänkte att hon kanske var trött. Tänker jag efter så vet jag ju att hon är gnällig för att jag är för trött för att orka engagera mig ordentligt. Hon får nog en tidig lunch så kanske jag hinner vila en stund innan jag ska köra till Uppsala.

Det är ju jättesmidigt på ett sätt om hon sover middag i bilen, men då får man ju själv ingen vila och det har jag ju blivit bortskämd med nu. Jag är ju en sån däe som behöver mina åtta timmars sömn per natt så när jag bara sover sex timmar så är det väldigt skönt både för mig och för resten av familjen, som slipper ett monster som ryter till höger och vänster, om jag får någon timme på dagen som jag kan vila på!


Vem tusan uppfann skillnaden mellan barnens och mammornas energi? Det måste helt enkelt ha varit en karl! ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0