Hemma igen.

Nu är klockan 20.01 och jag har precis plockat klart med sakerna som vi inhandlade på IKEA.

För er som undrar om det äntligen blev några skor, så kan jag bara säga YES! Äntligen har jag ett par nya fina skor att jogga i. Synd bara att det blev sånt skitväder igen! Men jag hade väl inte förväntat mig så mycket annat. Det är ju faktist midsommar imorgon och då ska det ju bara regna helt enkelt. Men skorna är fina iaf! Det blev ett par nike som kostade 1400:-

Sen blev det ju då den efterlängtade buffén på kinaresturangen. Det var supergott, förutom sushin som jag provade. Det var inte god. Tog en med lax. Uuuuh. Jag ryser vid tanken... Men jag tycker inte om kallrökt eller gravad lax heller så jag var inte alltför förvånad. Sen provade jag en med sjögräs eller alger eller vad tusan det var runt den. Ännu mera uuuuh! Det smakade som att jag hade fått en kallsup i akvariet när det var som mest ostädat och råkat få med en guppy mellan tänderna. Fy tusan! Sen tog jag en bit som såg jättegod ut, men när jag  hade bitit av halva så var det ngt jäklarns algflarn gömt längst in i biten. Jag kunde ju inte spotta ut den heller för det var mkt folk på resturangen. Ju mer jag tuggade desto större blev biten. Känner ni igen känslan? Inte speciellt trevligt skulle jag vilja påstå. Den "vanliga" kinamaten var däremot jättegod! 
http://www.a1-gourmet.com/japanesefood/
Så om någon skulle vilja bjuda mig på middag, så släng hellre fram en blodig biff med pommes och bearnaisesås än sushi iaf. Det var verkligen ingen höjdare. Har hört att det ska vara jättebra för håret om man äter alger. Det ska bli tjockt och få en underbar lyster. Men jag tror ta mig tusan att jag hellre skulle ha tunnt och livlöst hår än att äta akvarierester varje dag. Fy!!!




Just det vi var ju på akademibokhandeln oxå. Jag skulle ju köpa upp mina presentkort på 200:- Sambon hittade en bok och jag hittade saker till PBP. Nu blev ni väl riktigt förvånade va... ;-)
Jättefina krokar till hennes rum, en sån där måttstock eller vad man nu ska kalla det för, oxå till hennes rum. Tillsist hittade jag även en jättefin vän där barnväska ni vet i typ hård kartong som vi oxå hade när vi var små. Det visade sig vara tre stycken i olika storlekar. Jag kanske inte behöver berätta att presentkortet inte räckte till på långa vägar. men jag fick iaf mer i rabatt än vad jag skulle få. Hade precis fått hem en rabattcheck på 20% som bara gällde på böcker, men kvinnan i kassan var så stressad då datasystemet bara krånglade och det var typ en mil kö bakom mig, så hon missade det och gav mig 20% på hela köpet. Det var bara att tacka och emot! 







K540 Väska Groda       R15011 Måttstock Hjärta    R15005 Krokar Blomma

Jättefina saker som går färg i färg. Och för er som undrar över färgvalet så kan jag säga att jag delvis har kommit över min fobi för rosa. Det här är mest tufft rosa och kommer att vara som små glada färgklickar i PBPs rum.

Sen åkte vi till det jättestora fina nya IKEA varuhuset i Uppsala. Jag som inte gillar IKEA  vanligtvis, tyckte att det var sjukt roligt idag! Med tanke på att vi i stort sett bara skulle ha en gåstol så köpte vi väldigt mycket saker! Vi kom till kassan med vagnen full ochdet var knappt så vi fick plats i bilen. Men nu har vi många fina nya saker här hemma!

Det är alltid så roligt att ha nya och fräscha saker hemma!





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0