Här kommer lite bilder från resan.

Här kommer en blandad kompott från våran kryssning.

Börjar med hytten. Som ni kommer att märka så är jag inte van att ta kort hela tiden utan kommer på det typ halvvägs in i middagen eller som nu när vi redan gjort oss hemmastadda i hytten.


En mysig hytt med fönster. Sängarna kunde ställas ihop till en dubbelsäng.

Sen en bild på min nya älskade plattång som användes flitigt på resan. Lite sämre med användningen idag måste jag nog erkänna! Det blev en OBH nordica till slut. Och jag är nöjd med den än så länge! Den kostade bara 250:- så vi får väl se hur länge den håller...
 



Den här fina väskan köpte jag på båten. Dragkedjan på min gamla har inte gått att dra igan ordentligt på ett par år sådär... Det var alltså hög tid för en ny! Det blev en svart från ESPRIT och den kostade knappt 500:- om jag minns rätt.



Eftersom jag är både glupsk och glömsk så kommer här lite mat och dryckesbilder där måltiderna så att säga redan är påbörjade.

Vi börjar med det väsentliga, drinkar från baren...



Sen har vi vinerna från buffén. Tänkte visa bilder på maten därifrån, men de såg inte så himla aptitliga ut. Lite svårt att se vad det var för sorts vin. Jag skulle visst ha ställt ner blixten. Visste inte ens att man kunde göra det. Kan inte påpeka det för många gånger, men jag är verkligen blond när det kommer till tekniska prylar som kameror t.ex. Har inte riktigt intresset. Jag tycker att det ska kunna bli en hyfsad bild bara man trycker på knappen, men uppenbarligen är det inte fallet. Här kommer iaf vinet: 



 Och så den helt underbara pepparsteken med potatisgratäng och konjakssås som vi åt på á la carten. Den var ljuvlig! Halväten och fin ligger den här på talriken:



Sist men absolut inte minst kommer här bilden på all efterätt som jag tog åt mig på efterrättsborden. Mmmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0