Grått.

Det är verkligen grått ute idag. PBP vaknade vid två inatt och somnade inte om förrän klockan var nästan halv fem. Jag somnade väl om sisådär en timme senare. Vid 06.05 tyckte hon att det var dags att vakna för dagen. Lyckligtvis så fick jag upp sambon då så jag fick sova vidare någon timme extra och det var riktigt skönt!

Idag blir det till att åka till Uppsala. Det blir löplabbet för nya träningsskor, IKEA och barnaffärerna där brevid för lära gå vagn och petskydd till eluttagen. Har jag riktigt tur så kanske jag kan ta och övertala sambon om att vi ska äta på kina. Deras buffé är så himla god! Kommer man på helgen oxå så har de nygjord sushi. Provade två sorter förra gången vi var där. Ska prova ngn mera sort nästa gång har jag bestämt mig för. Kanske en sån där sort med sjögräs runt. Vågade nämligen inte det sist.

Igår hade vi besök av PBPs mormor, morfar, farmor, farfar, faster, farbror och kusin. Det gick riktigt bra, trots att jag var med. Hon är alltid mer blyg i mitt sällskap. Roligast var det på slutet när farbror busade upp kusinen och kittlade henne. PBP visste inte riktigt på vilket ben hon skulle stå. hon skrattade och hoppade runt som en tok. Skitglad rent ut sagt! Hon älskar verkligen äldre barn! Sen när den familjen hade gått hem och det bara var mor- och farföräldrarna kvar så körde PBP en enmansshow. Hon njöt i fulla drag av att få all uppmärksamhet och spelade på sin underbara charm. Vi var sex personer som bara smälte när hon tittade på oss! Ögonen bara lyste av bus där hon kröp omkring. Roligt oxå att det gick så bra med farmor och farfar. Hon är lite skeptisk mot dem, kan man väl säga. Men igår gick det alltså riktigt bra!

Det går så otroligt fort nu med PBPs utveckling! Hon kryper fram som en liten raket. Reser sig mot allt möjligt. i förrgår klättrade hon på gåstolen. Det är fortfarande ostadigt när hon reser sig helt så att hon står på fötterna, men knästående har hon full koll på nu och jag tror inte att det tar alltför lång tid inan hon har koll på att stå ordentligt heller. Hon älskar att gå med en vagn på öppna förskolan, så vi tänkte att det kanske är dags för en lära gå vagn.

PBP fick sin bärstol/ryggsäck som hon ska sitta i när vi är på semester i sommar. Den var jättefin och såg inte ut att vara använd alls. Det som skvallrade om att förra ägarna faktist hade använt den någon gång var en bordskniv och några vykort som vi hittade i ett fack. Annasr så var den i nyskick. Tack så mkt mormor och morfar! PBP fick oxå en gunghäst av morfar som han hade når han var liten och som även jag och systeryster har använt när vi var små. Den är så söt, men har dock inte mkt till svans kvar... Men vad gör det. Man rider ju inte på svansen direkt.
  
Får se hur den här gråa dagen artar sig. Kanske blir den riktigt bra iaf, trots vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0