Duktiga!

Ja, herrejävlarns vad duktiga vi var i spåret! Vi sprang som små gaseller, eller kanske älgar eller ngt annat mindre smidigt. Men sprang gjorde vi och vi gjorde det sjukt bra! det är så skönt efteråt när man har klarat av det!

Tidigare på dagen så var vi ett gäng mammor som var nere på stranden. Jag gick dit och hem. Vet inte riktigt hur långt det är, men det blir nog närmare en mil sammanlagt. Därför känner jag mig typ sjukt duktig nu när jag sitter nyduschad och fräsch. Jag kan inte sluta tjata om det här, men det finns ingen skönare känsla än den jag har just nu. Man är helt utpumpad efter att ha ansträngt kroppen så mkt det går. Sen har man kommit hem och tagit typ världens längsta dusch mrd kropp- och ansiktspeeling och tvättat håret. Man känner sig så himla ren!

Imorgon blir det vila, men på fredag ska jag till spåret igen. Då blir det nog antagligen så att jag springer själv, men det går ju det med. Tänkte även springa på lördag morgon. Risken finns att mina knän tycker att det blir för mkt så här i början, så jag funderar på att bara springa på lördag. Vi får väl se hur det blir.

Jo, jag skrev ju om älgar här tidigare. Vet ni vad jag såg när jag gick hem från stranden? En gigantisk älgtjur som står och betar bara en liten pluttbit bort. De är riktigt maffiga de där. Stannade vagnen så att PBP fick titta och stod där och pekade som ett fån. Då kommer det ngr och cyklar om mig. De stannar längre fram och ger sig ut på fältet samtidigt som de försöker ta kort på den stackars älgen. Den lunkar så sakteliga in i salixen. Ville väl inte vara obetald fotomodell bara så där. Jag menar, hur många bra bilder finns det på en när man äter? Jag kan tala om hur mång det finns på mig. NADA!!! NOLL!!! Det roligase var att när jag kommer fram till de här karlarna som nog är ungefär i min ålder så pratar de tyska! Är det inte fruktansvärt roligt! Det spädde på mina fördommar om tyskar! Vet ni att det finns ett ställe uppe i norr där de sälger älgbajs som ligger i små fina burkar. De sälger ju andra saker oxå, men bland annat dessa. Tydligen så finns det en marknad för det här bland tyska och japanska turister. Visst är det spännande att se vilda djur, men inte skulle jag köpa en stor hög med elefantskit när jag är nere i Afrika på safari. Var gör man av den liktsom? Ställer man den i bokhyllan där alla kan se den så att man kan berätta  varför man har en gigantisk elefantskit i bokhyllan, eller? Eller lägger man den i en låda på vinden och glömmer bort den? Tänk er barnens min när de ska städa ur huset sen 40 år senare när man ska flytta till hemmet och hittar den här bautaskiten i sin glasburk. Skulle inte tro att det blir slagsmål om det arvet, va?!?

Vad har hänt mer här hemma hos oss? Inte mkt. PBP har fortsatt att bajsa och kissa på pottan när jag erbjuder den. Det är inte alltid som det kommer ngt, men hon är duktig tycker jag! Över huvud taget så kissar hon väldigt lite nu när det är så varmt. Erbjuder vatten jätteofta och har börjat ge fil som mellanmål. Vill helst inte börja ge fruktjuicer, för jag är rädd att hon kommer att rata vatten sen. Och nu har vi äntligen fått henne att dricka vatten. Funderar på att köpa vattenmelon som hon kan få. Det tycker ju hela familjen om oxå. Det ska jag nog göra!

Nu hoppas jag bara på att det här underbara vädret stannar till på lördag oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0