Drinkar.

Jag skulle gärna vilja ha tips på enkla, goda drinkar. Ska kanske klargöra att med goda menar jag söta drinkar. Har inte vuxit ifrån dem än... 

Här får ni ngt som jag som inte är en kaffedrickare tyckte om att värma mig med på midsommarafton:
1 glas varm mjölk
Oboj pulver efter tycke och smak
Lite kakao
1 skvätt rom (större skvätt ju senare det blir...)
Toppa med grädde

Skitgott! Drick gärna med sugrör.

Annars brukar jag fixa till en bacardidrink:

Blanda en fyra, sexa, åtta (Ja hur full du nu vill bli... ;-) ) bacardi razz med sprite och lite pressad lime. Mkt is ska det vara i oxå. Skitgod och väldigt enkel. Vill man så kan man säkert ha i lite mynta eller ännu bättre citronmeliss i för lite fint utseende och smak. Men det är kanske att överbarbeta den lite. ;-) Enkelhet varar längst. Shit, jag glömde ju att säga att man ska ha en hel del frysta hallon i den oxå! Glöm inte det! Det är de som gör hela drinken!

Hittade den här på nätet. Lät god!

Apple RAZZ


2 cl Bacardi Apple
2 cl Bacardi RAZZ
guanabanajuice

Häll ingredienserna i en shaker.
Skaka och servera i ett highballglas fyllt med krossad is.
Toppa med Sprite.
Garnera med hallon.





Kom gärna med tips på goda drinkar som sagt var. Man fastnar så lätt i de gamla vanliga och det blir lite trist i längden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0