BVC.

Jaha. Då har jag äntligen fått arslet ur och ringt till BVC och frågat varför de inte har hört av sig till oss om tider för PBP nästkommande besök. Förut har det fungerat ganska bra att de ringer upp och säger när man ska komma. Nu var nästa träff ett hembesök när PBP var 10½ mån. Eftersom att hon alldeles straxt blir tio månader så tyckte jag att det kanske var dags att ringa och höra om de har glömt bort oss helt,eller?

Det visar sig att vi har fått byta BVC-tant. Det gör inte så mkt för jag älskade inte direkt den andra. Det var väl inga jättefel på henne, men några små sådär som man har gått och retat sig på. Nu ska vi iaf få en ny. Eftersom PBPs 10½ månaders besök skulle inträffa på sommaren så blir det inget sånt. Det skulle vara ngt sånt där test. Är det inte konstigt att de inte kan kläcka ur sig det lite tidigare. Sista besöket, när PBP var 6 mån så sa våran tant att, ja då ses vi på hembesöket vid 10½ mån då. Jag hade kunnat berätta att hon skulle vara 10½ mån på sommaren. Inte så himla svårt att räkna ut om man vet att barnet är fött i slutet av augusti. Jag ville ju se hur ett sånt där test går till. Undra om hon får göra ett når hon är ett år istället, för det var då de skulle kalla nästa gång.

Sen skulle vi ha en tid till optiologen igen. Det skulle vi oxå få så småningom.

För min del så kan jag gärna ringa för att få tider till sånna här besök, MEN då vill jag veta om att jag ska göra det oxå. Jag vill inte att de ska säga att de hör av sig. NEJ! Då kan de bara be mig snällt att jag kan ringa om ett par månader för att få tiden. Har hört att det är likadant för folk som väntar på provsvar från sjukhusen oxå. Även riktigt allvarliga provsvar. De glöms bort och det slutar med att de själva eller ngn anhörig får sitta och ringa runt för att leta efter provsvaren. Ok att sjukhusen förmodligen har alldeles för lite personal för att hinna med allt, men kan man inte bara säga på en gång att man själv får ta och ringa för att få reda på hur man mår, eller för att få läkartider.

Var ärliga för tusan och säg som det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0