Bloggsemester.

Ja, då har man haft sin första bloggsemester då. Inte helt frivillig dock, men inte blev det ngt bloggat iaf. Efter en trevlig midsommar firad ute på landet så tillbringade jag ca 99% utav gårdagen i soffan. Gick upp vid sextiden på morgonen och la mig i soffan. Gick tillbaka till sängen vid halv två på natten sedan. Ganska många timmar i soffan alltså. Tur att man har en sån söndersutten och skön soffa. Tänk om den hade varit hård och ny. Då hade jag haft så fruktansvärt ont i ryggen så jag antagligen inte hade kunnat röra mig idag.

By the way så tappade jag rösten på midsommarafton. Inte för att jag har skrikit eller så, utan det blir så vissa gånger när jag dricker alkohol och lets face it, på midsommarafton bara råkade det bli en hel del av den varan. Jag kan fortfarande inte prata. Får ut lite kraxande läten om jag verkligen tar i. Tror inte att det är så himla bra att anstränga rösten om den inte vill, så antagligen får sambon och PBP en väldigt tyst och lugn dag idag.

Jo, PBP har kommit hem nu. Våran älskade lilla tjej! Igår var vi nog båda ganska så glada att hon inte var hemma, men i morse när vi vaknade så var det helt klart ngt som fattades! Åååååh, vad mysigt det var att krama om denna lilla mystjej! Hon är ju så fruktansvärt underbar! Man kan inte annat än älska henne med hela hjärtat. Hon hade charmat mormor och morfar ordentligt oxå! De hade aft det jättetrevligt! Igår hade de varit på Grundby limpa och svettats i den ohyggliga värmen som kan bli där. PBP hade vunnit en massa saker. Bland annat en sån där blomma som sprutar vatten, som man kopplar in på vattenslangen. Nu vet vi vad hon kommer att roa sig med hos mormor och morfar i sommar! :-)

Fint väder blev det idag oxå. Får se om det blir ngn promenad senare i eftermiddag kanske. Nu har vi tvättstugan och kommer att vara upptagna fram till tretiden ungefär. Sen får vi väl se vad som händer. Har ett svagt minne av att vi bestämde att vi skulle ta en tur i spåret idag. Tänkte att de andra som skulle med får höra av sig. Är inte så himla sugen, men om de ska ut så kan jag följa med, men jag kommer inte vara den drivande idag. Jag hoppas på fint väder i veckan oxå så kan jag ta igen bristen på motion då. 

Fast jag cyklade iaf på midsommarafton. Det känns fortfarande i vissa delar av kroppen. Jag fattr inte att det kan göra så ont? Vi var ju duktiga och cyklade mkt för ett par år sedan. Nu har vi tänkt att ta upp det igen, men vi måste köpa en cykelkärra till PBP. Vill gärna ha en sån där som man även kan ha som vagn. Ska se om jag hittar en med ett bra pris. Vet en, men den kostar 10000:- Lite mkt för våran smak, även om jag gärna lägger lite extra för att få ngt jag verkligen vill ha istället för att köpa ngt halvbra till ett billigare pris. Oftast så ångrar man sig om man gör så. 

Ska ut och se vad jag hittar på google. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0